امروز : 05 مرداد 1396::17:37
کد خبر : 2720
چهارشنبه 29 دي 1395 - 20:05

سلسله مطالب پایگاه تیه در معرفی کتابهای یهودپژوهی و صهیونیسم شناسی و یهود در قران(106)

کتاب «اولین هولوکاست در تاریخ از منظر قرآن و متون تاریخی»

پایگاه صهیون‌پژوهی تیه: کتاب اولین هولوکاست در تاریخ، کتابی است مستند درباره اولین هولوکاست در تاریخ و بررسی مستندات تاریخی جهان به هولوکاست نجران اشاره کرده است که در آن به موضوع تاریخ یهودیان و اصحاب اخدود، تاریخ نوار غزه و حمله اسرائیل 2009 میلادی پرداخته است.

بررسی اصحاب اخدود و واقعه نجران

کتاب «اولین هولوکاست در تاریخ از منظر قرآن و متون تاریخی»

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف پایگاه صهیون‌پژوهی تیه، کتاب اولین هولوکاست در تاریخ از منظر قرآن کریم و متون تاریخی (واقعه نجران / اصحاب اخدود) توسط ابوخلیل شوقی نوشته شد و محمدرضا میرزاجان «ابو امین» سال 1389 در 80 صفحه توسط انتشارات قدر ولایت به طبع رسید. امروزه یهودیان دائم این ترجیع‌بند مکرر را مطرح می‌کنند و می‌گویند: هولوکاست اولین بار به دست « آدولف هیتلر» در جنگ جهانی دوم علیه ما آغاز نشد، بلکه به دست پیامبر اعظم مسلمانان شروع شد و هولوکاست با پیرایه‌هایی که به آن بسته شد و خوراک تبلیغاتی و عامل مشروعیت رژیم صهیونیستی در افکار عمومی تبدیل شده با جعلیات این رژیم، اسلام و پیامبر به انجام اولین هولوکاست متهم می‌شوند.

حال آنکه اولین هولوکاست را خود یهودیان بر پا نموده‌اند و قران کریم از آن در «سوره بروج» یاد می‌کند که موجب شده است در این کتاب اگر چه به اجمال اما با دلایل و مستندات اولین هولوکاست بازگو و ارائه شود تا چهره خیانت بار صهیونیسم را بیش از گذشته رسوا نماید.

کتاب در شش فصل دسته بندی شده است: فصل اول: اولین هولوکاست در تاریخ، فصل دوم: هولوکاست نجران در مستندات تاریخی جهان، فصل سوم: اولین بیانیه اسلام؛ نظام همه جانبه زندگی بشر، فصل چهارم: خاتمه کتاب، فصل پنجم: هولوکاست غزه از 27/12/2008 م الی 17/1/2009 م (جنگ 22 روزه)، فصل ششم: ترسیم چهره یهود در قرآن کریم.

 

تیه / دشمن شناسی / اولین هولوکاست تاریخ/

 

منابع کتاب

نویسنده سعی دارد به نقل مستند حادثه هولوکاست نجران از دیدگاه قران کریم و منابعی همچون تاریخ طبری جلد 3 و 2، عیون الاثر جلد2، السیره النبویه ابن کثیر ج 3، سیره ابن هشام ج 3، تاریخ مقدمه ابن خلدون ج 2 و کتب الاکتفا ج1، البدایه و النهایه ج4، المنجد فی اعلام و دائره المعارف یمن جهت تکمیل نمودن پیرامون و فهم موضوع کتاب پرداخته است.

مترجم برای آگاهی بیشتر از اعمال مجرمانه صهیونیست‌های اسرائیل به کتب مربوط به این زمینه از جمله به کتاب « هولوکاست» اثر دیوید دیوک و کتاب "نفرت یهودیان از خود" ترجمه خود  و کتب تاریخ طبری، عیون الاثر، سیره ابن هشام و همچنین جهت اطلاع بیشتر در زمینه غزوه بنی نضیر و کتاب المفصل فی تاریخ العرب قبل از اسلام نوشته دکتر جواد علی برای بررسی و پژوهش بیشتر اشاره دارد.

کتاب فوق به راز گشایی و ارائه دلایل و مستندات اولین هولوکاست که یهودیان در طی آن مسیحیان را زنده زنده در آتش سوزاندند، بسنده نکرده است. بلکه علاوه بر آن در تفصیل ماهرانه و هدفمندی موضوع خیانت یهودیان به اسلام، پیامبر رحمت و همچنین عقوبت آنان را نیز بیان کرده است و کتاب پژوهشی عمومی است که مخاطبان آن عموم جهان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان است و از قران کریم و مستندات جهانی استفاده نموده تا همگان قلبشان اطمینان پیدا کند.

در ابتدای کتاب مقدمه ناشر، فهرست مطالب و مقدمه به منظور اگاه ساختن خواننده از دیدگاه های نویسنده در خصوص آشنایی با حادثه هولوکاست تعبیه شده است و در هر فصل در پاورقی به منابع مرتبط با فصل اشاره دارد و در انتهای کتاب از نمایه اشخاص، موضوعی، اماکن استفاده شده است.

 

تیه / دشمن شناسی / اولین هولوکاست تاریخ/

 

فصل اول: اولین هولوکاست در تاریخ (اصحاب اخدود در قرآن)

روایت است که به یکی از پادشاهان یهودی «اسعد حمیری» خبر رسید که عده‌ای از رعیت او به دین مسیحیت ایمان آورده‌اند، لذا سپاهی را مجهز کرد و به سوی آنان حرکت کرد و همین که ارتش یهودی آنها را دستگیر کردند به اطلاع آنان رساندند که پادشاه از آنها می‌خواهد که به یهودیت بازگردند و گر نه در آتش سوزانده خواهند شد اما آنان راه کشته شدن و در آتش سوختن را انتخاب کردند، لذا پادشاه دستور داد کانال بزرگی  در زمین حفر کنند و در آن آتش افزودند، آنگاه شهروندان به دیانت نصرانیت درآمده را در آن افکندند و قابل ذکر است این واقعه به سال523 میلادی اتفاق افتاد و پادشاه حبشه «نجاشی» انتقام آنها را گرفت.

همچنان که واضح و روشن است این «هولوکاست / محرقه» معروف  به «اصحاب اخدود» نود سال قبل از بعثت پیامبر گرامی اسلام بوده، به خصوص اینکه بودند افراد معمر و مسنی که یکصد سال و بیشتر عمر کرده و در عین حال آیات سوره بروج را که در مکه نازل شده بود، شنیده بودند و هیچ نگفتند که ما چنین «اصحاب اخدود» و زنده زنده به آتش کشیدن جماعتی مومن، مثلا اتفاق نیفتاده و وجود نداشته است. به خصوص اینکه مشرکان در آن زمان با قرآن و اسلام و محمد به دشمنی سرسختانه‌ای برخاسته بودند.

و در آیاتی از سوره بروج آمده است که خداوند می‌فرماید: «و سوگند به شاهد و مشهود (و به لعنت خدا گرفتار شدند) آن کسانی که حفره‌های پر از آتش را به وجود آوردند (اصحاب اخدود) آتشی که همواره شعله ور می‌شد، و در حالیکه خودشان اطراف آن نشسته و به تماشا می‌پرداختند و خود نظاره گر و شاهد جنایت‌هایی بودند که خودشان نسبت به مومنان مرتکب شده بودند و در حالیکه انتقام‌جویی آنان از مومنان، صرفا به خاطر این بود که به خدای عزتمند و ستودنی ایمان آورده بودند، همان خدایی که مالک ملک و ملکوت آسمانها و زمین است و همان خدایی که گواه و شاهد بر همه چیز در عالم است.

images/upfiles/20170119/فهرست+مقدس.jpg

فصل دوم؛ هولوکاست نجران در مستندات تاریخی جهان

برای مسلمانان همین اشاره قرآنی کفایت می‌کند، چرا اینکه این کتاب هرگز به باطل سخن نمی‌گوید و مطلبی را به گزاف مطرح نمی‌کند، اما غیر مسلمانان چه بسا طالب سند و مدرکی، جهانی دیگری باشند تا اینکه قلبشان اطمینان پیدا کند. آنگاه به این حقیقت پی ببرند که این حادثه دلخراش بلکه واقعه قساوت بار جهانی است که ملتهای دوران گذشته در آن زمان بدون هیچ ابهام و تردیدی آن را تصدیق کرده تا آنجا که هیچ فردی منکر و یا شک کننده نمی‌تواند راه گریزی برای نفی این واقعه پیدا کند، چرا که صرفا در مأخذ و منابع اسلامی آمده است، در حالیکه طرف‌های دیگر این واقعه از جمله یهودیان که خود یکی از طرف‌های ماجرای این هولوکاست هستند. در عین حال منکر این حادثه دلخراش نبودند.

بلکه اتفاقات و وقایع آن را به طور شفاهی دهان به دهان و سینه به سینه نقل کرده‌اند و همچنین از نظر مسیحیان که خود طرف دوم این قضیه به شمار می‌روند و منابع مسیحیان اینکه بر «مسمرعات» و «اقوال شواهی» استناد می‌کند اما همین «وقایع نگاریهای شفاهی» را از اسناد مدون و مکتوبی گرفته‌اند که برخی از آنها در فاصله کوتاهی پس از واقعه تدوین و ثبت و ضبط شده‌اند و بی شک از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

همچنین در روایت‌های یونانی در این رابطه مورخی به نام «یوحنا افسیوس» مدرک و سند بسیار مهمی از ماجرای شکنجه دادن نصرانیان ارائه می‌کند و در متون حبشی که بی تردید از اسناد و مدارک که متعلق به متون قدیمی موجود در حبشه در واقع طرف اصلی این نزاع و مخاصمه به شمار می‌آیند و تعدادی از نسخه‌های خطی حبشی که هم اکنون در موزه بریتانیا نگه‌داری می‌شود که در آنها نیز اخبار و اطلاعاتی پیرامون شهدای نجران و حمله حبشه به یمن و...ذکر شده است.

و همچنین در اسناد یمنی و دایره المعارف اسلامی و فرهنگ عربی "المنجد فی اعلام" به توصیف موضوع هولوکاست نجران پرداخته است.

 

تیه / دشمن شناسی / اولین هولوکاست تاریخ/

 

فصل سوم: اولین بیانیه اسلام؛ نظام همه جانبه زندگی بشر

رسول اکرم پس از هجرت به مدینه منوره با اهل مدینه پیمانی بست که جزء مولفه‌های نظام اجتماعی و در برگیرنده مسلمانان و غیر مسلمانان بر پایه تعریف یک زندگی دسته جمعی و همزیستی مشترک گردید.

 همچنین اسلام در همان لحظات اول تشکیل حکومت در مدینه یک اصل کلی و ثابتی را در طول زمان مطرح ساخت که همان برادری، گذشت و زندگی مسالمت آمیز با صاحبان ادیان و عقاید دیگر بود، چرا که اسلام اساسا یک عقیده و ایدئولوژی بسیار قوی و نیرومند است و در عین حال سرشار از رحمت، تلاش، گذشت و تسامح  می‌باشد، البته این گذشت و تسامح پیامبر هرگز به گونه‌ای نبود که مواضع ضعیف و متزلزل داشته باشند که به سبب این ضعف و تزلزل در معرض ضربه‌ها و توطئه‌های قریش و یهودیان مدینه قرار گیرد، بلکه ویژگی تسامح و مدارا را به نیرویی بدل کرده است که موجب قدرت و آسیب ناپذیری برای او شده بود.

فصل چهارم: خاتمه کتاب

رفتار، کردار و اخلاقیات مسلمانان در طول زندگی خود از جهت گذشت و اقرار به حق حیات دیگران، اساسا به تعلیمات و رهنمودهای دین حنیف اسلام برمی‌گردد. در مقابل نیز سلوک و اخلاق یهودیان و صهیونیست جانی در طول حیات خود، سراسر ویرانگری و کشتار نسبت به مردم عادی و با نیروهای مقاومت و همچنین در برابر کودکان، زنان و افراد سالخورده به طور یکسان عمل می‌کند و با وجدانی آسوده و راحت دست به چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای می‌زنند که این مساله عملا به تعلیمات دین آنها مربوط می‌شود و اصولا رفتار آنان در جهان و در هر کجا که حضور داشتند به رفتارهای اجتماعی منحرفانه توام با خدعه، خیانت، غرور و خود بزرگ بینی معروف شدند.

از این گذشته یهودیان اصرار دارند تا دیگر ملت‌های جهان را از نظر رفتاری و اخلاقی فاسد کنند چرا که تجارت جنسی و ترویج فحشا و روسپیگری برای آنان بسیار سود آور و لذا دغدغه عذاب «وجدان» هم از این بابت ندارند. «اولین هولوکاست در تاریخ» را به دست خود برای مسیحیان نجران و اصحاب اخدود حدود 1500 سال پیش ایجاد کردند، آن هم نه به خاطر جرمی که انجام داده بودند بلکه  صرفا برای «یهودی سازی» چرا که آنان خود را «ملت برگزیده خدا» می‌دانند.

فصل پنجم: هولوکاست غزه

قانون بین‌الملل «اسرائیل» را به عنوان یک کشور اشغالگر میداند، چرا که اسرائیل از نظر قانونی مسئول زندگی و سلامتی غیر نظامیان نوار غزه است. در تاریخ 19/3/2009 میلادی تعدادی از سربازان دشمن صهیونیستی، خود اعتراف کردند که آنها عده‌ای از کودکان، زنان و سال‌خوردگان را با اینکه به خوبی می‌دانستند که آنها غیر نظامی هستند، به قتل رساندند. چون که می‌دانستند که باید دستورات ما فوق نظامیان ارتش اسرائیل را اجرا می‌کردند و همچنین اعتراف کردند که خاخام‌های یهودی همراه آنها، جزوه‌هایی را در بین آنها توزیع کردند که در برگیرنده یک سری تعلیمات دینی توراتی بود که کشتن غیر یهودی «گویم» را با صراحت و با کمال آسودگی وجدان، واجب می‌داند.

تاریخ صهیونیست‌ها است، از «هولوکاست» نجران در قرن ششم میلادی تا «هولوکاست» غزه در قرن بیست و یکم میلادی که همگان می‌دانند این اعمال نتیجه دستورات تحریف شده آنهاست، حال اگر شورای امنیت سازمان ملل این همه جرم و جنایت صهیونیست‌ها را ببخشد و نادیده بگیرد، اما آیا نسلهای آینده و حافظه تاریخ هم فراموشکار خواهند کرد؟ البته نه، تاریخ شاهد عینی بر آنهاست و هرگز اقدامات وحشیانه آنان را فراموش نخواهد کرد.

 

فصل ششم: ترسیم چهره یهود در قرآن کریم

قرآن کریم در آیات بسیاری و به مناسبتهای گوناگون و حسب اقتضائات و شرایط ویژه و در طول 23 سال نزول وحی، به خصوص در مدینه منوره، سیمای آزار دهنده و کریه یهودیان را در طول تاریخ انبیا و در عصر پیامبر گرامی اسلام ترسیم کرده که به برخی ابعاد مختلف این چهره منفور و با تمسک به متن آیات کریمه الهی، بدون پرداختن به ترجمه کامل فارسی آن خواهیم پرداخت، چرا که مطمئن هستیم خواننده فهیم و فرهیخته ما خود این پژوهش قرآنی را دنبال خواهد کرد؛ لذا ما در ذیل به ذکر عناوین اصلی اکتفا می‌کنیم:

1- یهودیان به دایره کفر، کفران و تحریف کلام خدا و... وارد شدند.

2- یهودیان پیامبران خودشان را می‌کشتند و دشمن عالم و آدم بودند.

3- یهودیان مغرور، مغضوب و بهانه جو و سبک‌سر بودند.

4- یهودیان حریص، حسود، نفرین شده، ربا خوار و... بودند.


منبع : اختصاصی پایگاه جامع صهیون پژوهی تیه
کد خبرنگار : 12








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید