امروز : 28 آبان 1397::03:38
کد خبر : 2668
سه شنبه 21 دي 1395 - 16:32

سلسله گزارشات تیه از بحث کابالا در برنامه شعبده شوم رادیو گفتگو (8)؛

همه برای بقای تفکر کابالا تلاش می‌کنند، از هنرمند تا رقاص

پایگاه صهیون‌پژوهی تیه: نکته مهم این است که کابالا تلاش دارد تا با مطرح نمودن هنرمندان، رقاص ها و ... سبک زندگی کابالائیستی مرتبط با توده مردم را به خورد آنها بدهد و تلاش کند تا در این مسیر کمال همراهی با آن ها باشد و از طرفی با ساخت انیمیشن توده مردم را به خویش امیدوار و همراه سازد.

با حضور حجت الاسلام قهرمانی و دکتر حمزه اسلامی نسب (بخش دوم)

همه برای بقای تفکر کابالا تلاش می‌کنند، از هنرمند تا رقاص

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه صهیون‌پژوهی تیه، برنامه شعبده شوم هرهفته پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 5-6 عصر در رادیو گفتگو پخش می‌شود که در چند جلسه، با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه، به بررسی عرفان‌های نوظهور کاذب و عرفان‌های سنتی چون کابالیسم (عرفان یهودی/ قباله) پرداخت. متن پیش‌ رو، دومین بخش از گزارش کامل جلسه بیست و پنجم تیر ماه سال 1395 این برنامه است که با حضور جناب آقایان دکتر حمزه اسلامی نسب، کارشناس عرفان‌های نوظهور و همچنین حجت الاسلام و المسلمین علی قهرمانی کارشناس معنویت، رسانه و مدیر موسسه ندای فطرت، به بحث پیرامون عرفان کابالا پرداخته ‌است. این برنامه، در تداوم سلسله جلسات قبلی درباره کابالا (قباله) می‌باشد. مجری- کارشناس این برنامه نیز، دکتر طباطبایی بود. این بحث در ادامه سایر مباحث پایگاه تیه درباره عرفان یهود، خدمت شما مخاطبان ارجمند، تقدیم می‌گردد. (برای مشاهده بخش اول، کلیک کنید.)

مجری (طباطبایی): آقای اسلامی با توجه به نکته‌ای که فرمودید، عده‌ای اعتقاد دارند حتی فلاسفه‌ای مثل افلاطون و ... یا در تبلیغات خودشان افلاطون، فیثاغورث، نیوتن و بسیاری از اندیشمندان جهان را کابالیست معرفی می‌کنند و سعی در جذب آنها دارند، همانطوری که سعی در جذب افراد بزرگ سیاسی و سیاستمداران جهان دارند. یا به عنوان کابالیسم معرفی کنند یا آنها را جذب کنند و خودشان علنا اعلام کنند که کابالیست شدند، مثلا ملکه ویکتوریا یا الیزابت یا ... ، چه افراد بزرگی که به هر حال نمادی از سیاست یا فرهنگ هستند.

اسلامی: همچنان که حضرتعالی اشاره کردید، افرادی مثل سناتور جان کری، دیوید بکهام، همسر ایشان، ویکتوریا آدام، مدونا یا خیلی از بازیگران و فوتبالیست‌ها و خواننده‌های دیگر، ادعا می‌کنند که جزء فرقه کابالا هستند و از فردگرایی خارج شدند، فرقه کابالیسم به عنوان یک جریان در بین فوتبالیست‌ها، خواننده‌ها و اهل سینما مطرح می‌باشند.

 

تیه / شعبده شوم / دشمن شناسی / یهود / صهیونیسم

 

مجری (طباطبایی): خصوصا اینکه اینها به عنوان نمادهای فرهنگ غرب می‌تواند از طریق فرهنگی نیز نفوذ کند و نمادهایی هستند که خیلی راحت‌تر و سیال‌تر در فرهنگ‌های دیگر نفوذ می‌کنند.

قهرمانی: در بحث بازیگران و ورزشکاران، چون در غرب دو قله بیشتر نیست که مردم بدان نگاه دارند، یکی بحث جهان ورزش است، یکی بحث جهان هنر و این قله‌ها از همه بلندتر است، یا ورزشکاران خیلی در نگاه مردم هستند یا هنرمندان. مخصوصا هنرمندانی که چند کاره هم هستند و به جزء اهل سینما بودن، اهل بعضی از برنامه‌های هنری دیگر از جمله مسائلی مثل رقص و ... هستند که در هنر بسیاری رقص و موسیقی جایگاه مقدسی دارد، کسانی که در این جایگاه هستند، به عنوان قبله آمال مردم‌اند و خیلی جایگاه بلند و بزرگ اجتماعی را دارند.

کابالا سعی دارد تا هنرمندان را مدیون خویش کند

اگر مردم احساس کنند که اینها به یک جریان خاصی گرایش دارند؛ هرچند کابالیسم تلاش می‌کند تا بگوید موفقیت اینها به خاطر اینکه اینها در کابالیسم فعالیت کردند و آنها در این فرقه باعث شده که این جایگاه را به دست بیاورند و باعث می‌شود مردم برای به دست آوردن چنین جایگاه‌هایی که در نگاه آنها خیلی مقدس و والا است، احساس کنند که عاملی برای موفقیت پیدا کردند و آن عامل چیست؟ عامل معنوی به نام کابالاست.

نکته خیلی مهمی است که در رسانه‌های خودشان بدان دامن زده می‌شود، در رسانه‌های غیر رسمی مثل شبکه‌های اجتماعی و ابزار ارتباطی نوین بیشتر از همه بحث می‌گردد، در فضای سایبر نیز به این مسئله دامن زده می‌شود، در کنار اینکه مصاحبه‌ها و مستندهایی که در مورد زندگی اینها درست می‌شود و فیلم‌هایی برای این افراد ساخته می‌شود، همه و همه تلاش دارد تا موفقیت و پیروزی این عده در فضای اجتماعی را مدیون کابالا معرفی کند.

 

تیه / شعبده شوم / دشمن شناسی / یهود / صهیونیسم

 

مجری(طباطبایی): نکته‌ای که اشاره کردند، جناب آقای اسلامی نسب در مورد نگرش به خداوند و کابالیسم، به خصوص در نمود و بروز آن در رسانهها، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها به چه شکل هست؟

قهرمانی: می‌خواهم انیمیشن خیلی مهمی را مثال بزنم که محصول سال 2009 است؛ ناین انیمیشنی هست که می‌شود گفت مخاطب اصلی‌اش کودکان نیستند، بلکه مخاطبان اصلی بزرگسالان هستند، گرچه انیمیشن طوری ساخته شده که بچه‌ها به خاطر فضای کودکانه‌ای که دارد، مسائل و مفاهیم را خوب و ساده درک می‌کنند و هیجاناتی که در ادامه می‌آید. آنها را هم پای این حرفها می‌نشاند و ممکن است چندین و چند بار ببینند تا حفظ شوند و بعدا این مفاهیم جای دیگر و در فیلم‌های دیگر، زمانی که تکرار ‌شد، در ذهن مخاطب جای گیرد اما مخاطبانش بزرگسالان‌اند و بسیاری از مفاهیم کابالا را در آنجا معرفی کرده است.

کابالا، ناین و تلاش برای بقای انسان

انسان دانشمندی که آخرین بازمانده از انسان‌ها هست برای این است که بتواند بقای خودش را در مقابل ماشین‌ها حفظ کند، از طریق رموز خاصی که یکی از مسائل، مبانی و نمادهای کابالیسم رمزگرایی و عددگرایی هست و روح خودش را در چند عروسک می‌دمد و به واسطه اینها ادامه حیات می‌دهد، آخرین عروسکی که روح خودش را در آن می‌دمد و نام یک عروسک شماره است، جالب بدانید که نه تا از ده تجلی خداوند را در این انیمیشن نمایش می‌دهد و هر یک از آن عروسک‌ها بر اثر شماره‌ای که دارد و بر اساس موقعیتی که در درخت زندگی دارد، به شکلی ترسیم شده است.

مهمترین بخش همان عدد نه است، عدد نه و تجلی نهم خداوند، تجلی جنسی هست و اگر در این انیمیشن نگاه کنید، مثل زیپ شلوار به تصویر کشیده شده، تنها عروسکی که بدنش مثل شلوار ترسیم شده و زیپ دارد، همین عروسک شماره نه هست، در وسط این انیمیشن زمانی که یکی از آن عروسک‌ها می‌آید و زیپ وی را می‌کشد و یک حالت خجالتی به آن دست می‌دهد و سعی می‌کند قسمت اندرونی را بپوشاند.

تجلی نهم همان تجلی بقاء، زندگی، اساس زندگی و مبنای زندگی است که در این انیمیشن نشان داده می‌شود و آخرین عروسکی که روح این فرد در آن قرار می‌گیرد و می‌تواند ادامه حیات بدهد، عروسک شماره نهم هست و اسم انیمیشن هم بر اثر این تجلی نهم، ناین نام گرفته است، درخت حیات و تجلی‌های خدا را که از درخت حیات گرفته شده، نگاه کنید! قشنگ در این انیمیشن به تصویر کشیده می‌شود که خیلی صریح‌تر از آن چیزی است که در فیلم‌های سینمایی بیان می‌کنند و اتفاقاتی این وسط می‌افتد که می‌تواند بر آن ماشین‌ها فائق بیایند و هر یک از این عروسک‌ها کارهایی انجام می‌دهند که بر اساس جایگاهی است که دارند.

هزاره گرایی و تاثیر بر سینمای غربی

بخشی از تدبیر اموری که خداوند انجام می‌دهد و به هر کدام از اینها واگذار شده است که در آخرالزمان بحث هزاره‌گراها اعتقاد دارند که هزار سال برای مسیح و خداست و بعد هزار سال هم برای شیطان داریم و در آن هزار سال شیطانی که ادعا می‌شود، الان دوره‌ای است و بسیاری از فیلم‌ها نشان می‌دهد تا صد سال یا صد و پنجاه سال دیگر هم در این دوره خداوند تضعیف شده، قدرت و تجلیاتش هم ضعیف شده و چه کار می‌کنند؟ تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها و این مجموعه تجلیات با هم جمع می‌شوند و دست به دست هم می‌دهند تا بتوانند بر آن دوره شیطانی فائق بیایند.

 

تیه / شعبده شوم / دشمن شناسی / یهود / صهیونیسم

 

مجری (طباطبایی): تشکر می‌کنم از آقای قهرمانی، همچنین از شما دکتر اسلامی نسب و عزیزان شنونده، همچنان با برنامه شعبده شوم همراه باشید تا در ادامه برنامه مباحث دیگری از کابالیسم را در رسانه مورد بررسی قرار بدهیم.

آقای اسلامی نسب بحث مبانی و مبادی فکری کابالا را در رسانه مورد بررسی قرار می‌دادیم و یکی از نمادهای خیلی مهمی که حالا در برنامه گذشته هم اشاره شد و وعده‌ای داده شد که بیشتر این بحث را در رسانه بررسی کنیم و بحث شیطان‌گرایی، تاثیرش در رسانه و تاثیر بر جذب افراد در رسانه هست که این مطلب هم در کنار بحث جادوگرایی و جادوگری خودش یکی از مباحث فکری کابالا را در رسانه تشکیل می‌دهد. برای توضیح این بحث در خدمتتون هستیم.

اسلامی: یکی از مباحثی که در فرقه انحرافی کابالا نقش اساس ایفا می‌کند و مبحث شیطان‌گرایی، شر و این مبحث به جادوگرایی ارتباط پیدا می‌کند. اینها عقیده دارند که به غیر از فرقه کابالا یعنی به غیر از افرادی که در این فرقه عضو هستند، بقیه افراد و مخصوصا مسلمین به عنوان نماد شر و شیطان معرفی می‌شوند که اهراس سیترا که شخص با کمک فردی در آخرالزمان نیروهای خدایی یا نیروهای الهی بر نیروهای شر و شیطان که مسلمین باشند، پیروز خواهند شد و کره زمین از لوث مسلمین پاک خواهد شد و ما در بسیاری از فیلم‌های اینها شاهد هستیم که در عصر آخرالزمان بعد از اینکه مسلمین کشته می‌شوند، زمین سرسبز می‌شود و آن نعمت‌های از دست رفته دوباره رشد پیدا می‌کند.

نکته مهمی که در این فرقه شاهد هستیم، مبحث جادوگرایی است. کابالیست‌ها از طریق اشاعه سحر و ساحری سعی در این دارند که افراد بسیار زیادی را به فرقه خودشان بکشانند و علتش هم در این است که مبحث جادو چون که از یک قدرت ماورائی و از یک قدرت بیش از حد بحث می‌کند، انسانهایی که به لحاظ شخصیتی دارای ضعف هستند و قدرتی را در خودشان مشاهده و پیدا نمی‌کنند، علاقه دارند و اینها تمایل دارند که با وصل به شیطان برای خودشان قدرت بی نهایت رقم بزنند.

 

تیه / شعبده شوم / دشمن شناسی / یهود / صهیونیسم

 

مجری (طباطبایی): یک نیروی برتر و یک نیروی کیهانی را داشته باشند که بتوانند خیلی جاها از آن استفاده کنند؟

اسلامی: اجازه می‌خواهم برای اینکه به این مبحث بیشتر بپردازیم، برگردیم به قرن شانزدهم و هفدهم میلادی، ما شاهد هستیم که در قرن شانزدهم و هفدهم میلادی جادوگری، کیمیاگری، غیب گویی، طالع بینی و با عنوان کلی علوم خفیه، سحر و جادو یک شکوفایی بیش از حدی در محافل فرهنگی اروپا و حتی در دربارهای اروپا به وجود آمد، یعنی به صورت مضاعف این مبحث رشد پیدا کرد، این موجی که در اروپا ایجاد شد دقیقا با رنسانس ایتالیا مرتبط است. یعنی دقیقا با رنسانس ایتالیا مباحث مرتبط با علوم خفیه، مباحث مرتبط با سحر و جادو در دربارها و مکان‌‌ها؛ حتی مکان‌های عمومی کشورهایی چون ایتالیا، به وضوح رشد پیدا کرد.

اومانیست‌ها که انسان محوری را در مقابل خدا محوری دارند، عقیده دارند که مکتب خودشان یعنی مبحث اومانیسم را از کابالا به ارث بردند. این افراد غالبا هم به همزاد اعتقاد دارند و هم به یک سری از نگهبانان غیبی، یعنی هر فردی که در این فرقه وجود دارد و عضو می‌شود، برای خودش تعدادی همزاد پیدا کرد و نگهبانان غیبی که از این افراد محافظت می‌کنند، از عقاید دیگر اینها که به بحث سحر و جادو منجر می‌شود، سوارانی هستند که سر ندارند و از یک نقطه جهان به نقطه دیگر جهان راحت پرواز کنند و هر کاری را که در نظر داشتند، انجام بدهند و از اندیشمندان مطرحی که در این زمینه وجود دارد، می‌توانیم به ماکیاولی اشاره کنیم که این فرد معتقد است: هوا فقط هوا نیست.

 

تیه / شعبده شوم / دشمن شناسی / یهود / صهیونیسم

 

یعنی هوای تهی نیست، بلکه این هوا مملو از ارواح و وقایع بزرگ یا نشانه‌هایی از صور عجیب، پیشگویی و الهاماتی است که وجود دارد و انجام دهنده وقایع بزرگی در آینده است. می‌توانیم به واسطه این مواردی که در آسمان مشاهده می‌کنیم، الهامات غیبی که به ما می‌شود، صور عجیبی که می‌توانیم در آسمان یا در جاهای مختلف مشاهده کنیم، اینها نشان دهنده این است که وقایعی در اعصار آینده و در سال‌های آینده به صورت قطعی اتفاق خواهد افتاد و این مبحث کابالیسم و ارتباطش با جادوگری برای اینکه به نماد خودشان بتوانند هویت بیشتری ببخشند و بتوانند بین اعضای خودشان، نه فقط در آمریکا و اروپا بلکه حتی در قاره آسیا و حتی در استرالیا بتوانند مباحث خودشان را مطرح کنند و گسترش بدهند.

اینها از سینمای هالیوود بهره گرفتند تا فیلم‌های خوب بسازند و یکی از فیلم‌های مطرحی که در آن مبحث جادوگری خیلی عالی تجلی پیدا می‌کند، فیلم هری پاتر است. البته قبل از انتشار این فیلم، می‌توانیم مباحث جادوگری را در ارباب حلقه‌ها که در سه فصل تولید شد، خیلی واضح مشاهده کنیم. نکته خیلی مهمی که شنوندگان محترم باید مد نظر داشته باشند، این است که فرقه کابالا برای خودش عقایدی، اصول و نمادهایی دارد و باید اصول و عقاید و نمادهای خودشان را از کتاب‌ها و تالیفات خودشان خارج کرده و در جهان خارج، در عالم واقعیت منعکس کنند. همانطور که بعضی از فرقه‌ها برای خودشان کشوری قائل هستند.

فرقه انحرافی کابالیسم هم همین است، عقاید خودشون باید بتواند در یک کشوری تجلی پیدا کند، سعی دارند با سینما و خصوصا با سینمای هالیوود کل جهان هستی و مخصوصا کره ی زمین را مملو از عقاید خودشون کنند و اندیشه‌های خویش را در سطح کره زمین گسترش داده و دولت آینده خودش که دولت اسرائیل و پیروزی بر شیطان و مسلمین باشد، بتوانند راه اندازی کنند.


منبع : اختصاصی پایگاه جامع صهیون پژوهی تیه
کد خبرنگار : 12








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید