امروز : 30 فروردين 1398::02:05
کد خبر : 2495
جمعه 19 آذر 1395 - 04:43

تداوم نشست‌های علمی موسسه تاریخ تطبیقی؛

آینده‌شناسی فرجام جریان‌های تاریخی حق و باطل در قرآن

پایگاه صهیون‌پژوهی تیه: نشست علمی «آینده‌شناسی جریان‌های تاریخ با تمرکز بر آل‌اسماعیل و آل‌اسحاق» در تداوم سلسله نشست‌های یهودشناسی و تاریخی موسسه تاریخ تطبیقی، روز پنجشنبه 18 آذرماه برگزار شد.

گزارش اختصاصی تیه از همایش علمی «آینده‌شناسی جریان‌های تاریخ با تمرکز بر آل‌اسماعیل و آل‌اسحاق»

آینده‌شناسی فرجام جریان‌های تاریخی حق و باطل در قرآن

به گزارش خبرنگار سرویس قران و معارف پایگاه صهیون‌پژوهی تیه، صبح پنجشنبه، هیجدهم آذرماه 1395، نشست علمی «آینده‌شناسی جریان‌های تاریخ با تمرکز بر آل‌اسماعیل و آل‌اسحاق» با ارائه جناب آقای رضا مصطفوی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ دین و یهودیت و سینما، در موسسه تاریخ تطبیقی قم، برگزار شد. در این نشست، با تمرکز بر آینده‌پژوهی قرآنی- روایی و با روش تفسیری، این بحث مورد کاوش مدعو و میهمانان موسسه قرار گرفت.

در این نشست علمی مفصل، آقای مصطفوی، در ابتدا یهودیت و بنی‌اسرائیل را از  حیث لغوی و اصطلاح‌شناسی تاریخی- قرآنی، ازهم جدا کرده و از منظر قرآنی، ابراز داشت: یهودیان جزئی از بنی‌اسرائیلیان بودند که  ره به انحراف بردند و تاکنون، هر روز که گذشته است، از خط پیامبران الهی دورتر شده‌اند و مشکل اصلی ما با همین پیروان منحرف و دنیاطلب یهوداست که می‌خواهند خود را تمام بنی‌اسرائیل جا بزنند. ایشان با دقت تاریخی و قرآنی و به دور از مباحث سست برخی کتب دین‌شناسی متاثر از تاریخ‌نویسی یهودی-صهیونی و دانشگاهی مرسوم، چند اصطلاح «یهودی» و «بنی‌اسرائیلی» و «اسباط» و «صهیونیسم» را مورد کاوش قرار داد.

از نظر این محقق قرآنی، یهودیان، پس از غلبه بر سایر اسباط بنی‌اسرائیل، خود را به مثابه تمام پیروان موسی و یعقوب علیهماالسلام، جازده‌اند؛ ولی در دنیاپرستی، گوی سقت را ربوده‌اند و امروزه با پذیرش مبانی لیبرالیسم به مثابه دین و سبک زندگی خود و بشریت، تلاش دارند که مردم جهان را از اموزه های دینی دور کنند و به سوی سیستم‌های مادی لیبرالیستی سوق دهند. اما متاسفانه امروزه همه اسباط بنی‌اسرائیل را به اسم یهودی می‌شناسیم و با دقت به این اسامی نمی‌نگریم.

رضا مصطفوی، در ادامه این جلسه علمی، تقابل اصلی در تاریخ را تقابل خط حق وباطل برشمرد که یهودیان به این معنای دقیق مذکور، در خط باطل قدم برداشته‌اند؛ ولی می‌خواهند خود را میراث‌خوار و از آل‌اسحاق برشمارند؛ لذاست که در اکثر موارد در کتب به ظاهر مقدس خویش، حضرت اسحاق را بر حضرت اسماعیل (علیهم السلام) برتری می‌دهند و با این بهانه که حضرت اسماعیل، کنیززاده هستند، ایشان و نسلشان را واجد لیاقت برای سرپرستی و پیامبری بشریت در آخرالزمان نمی‌دانند. همانگونه که مستحضرید، پیامبر خاتم صلوات‌الله علیه و آله از نسل حضرت اسماعیل نبی علیه‌السلام هستند.

نویسنده کتاب «التیام» در ادامه افزود: سه جریان مهم امروزه در عرصه جهانی وجود دارد که عبارتند از جریان دینی که تداوم اسلام حنیف ابراهیمی است، جریان مکاتب شرقی با محوریت چین و جریان لیبرالیسم غربی. یهودیان چون فرهنگ مستقلی ندارند، امروزه خود را با جریان لیبرالیستی پیوند زده‌اند و این نمایانگر اوج انحراف ایشان از جریان دینی جهانی است. دینداری در میان اینان، بازیچه‌ اغراض شخصی شده است و البته سبک زندگی ترویجی توسط ایشان وسینمای یهودی هالیوود، نشانگر اوج انحراف صهیونیست ها از خط انبیای الهی است. 

از نظر آقای مصطفوی، جریان مکاتب شرقی، عملا سبک زندگی و سیستم مبین و مستقری ندارد و به دلیل بی هویتی در حال ذوب در فرهنگ غربی است و اقتصاد محور به پیش می‌رود. تنها دو جریان عمده تمدن‌ساز امروزه در جهان هستند که جریان انقلاب اسلامیف تداوم خط انبیای الهی است و جریان لیبرالیستی- صهیونیستی، تداوم اردوگاه قابیلی- شیطانی است. لذا برای آینده پژوهی جهان لازم است که تقابل تاریخی این دو جریان مورد مطالعه قرار گیرد.

در ادامه ایشان با بیان اجمالی و برش قسمت‌های مهم تاریخ پیامبران تا کنون، افزود: آنچنان که از قرآن برمی‌آید، جریان لیبرال - صهیونی، به انتهای قدرت و اعتبار علمی و تمدنی خود رسیده است و با انقلاب اسلامی ایران، احیای آرمان های نبوی و رسولان مکرم به اوج خود در دنیای معاصر رسید که این خط، ان‌شاءالله  با ظهور حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف، به اوج کمال خود خواهد رسید و جبهه باطل که هیچگاه نتوانسته است به یک جریان اصیل تاریخی تبدیل شود، نابود خواد شد.

نکته مهم اینکه اگر یهودیان پیامبر اسلام را به  بهانه‌های نژادی یاری نکردند، درباره حضرت مهدی سلام الله علیه، چنین بهانه ای نیز از آنان گرفته خواهد شد؛ چرا که ایشان، از نسب پدری، از آل‌اسماعیل و قرشی هستند و از مادر، نسبشان به حضرت شمعون پطرس، که از بنی اسرائیل بودند می‌رسد. با ظهور این حجت تام و کامل الهی، تنها بهانه‌ی یهودیان برای ایمان نیاوردن به اولیای آخرالزمانی حق نیز گرفته خواهد شد و باز تاریخ به سوی تقویت اساسی جبهه حق، بازمی‌گردد و زمین به مستضعفان به ارث خواهد رسید؛ به عبارت دیگر ظهور حجت آخرالزمانی حق، التیامی است بر دردهای بشر دور از حقیقت.

در پایان جلسه، برنامه پرسش و پاسخ این محقق حوزوی و مدرس ادبیات و تاریخ با حاضران به انجام رسید. این جلسات علمی، به صورت دوره‌ای، در موسسه تاریخ تطبیقی قم، ادامه خواهد داشت. برای حصول اطلاعات دقیق‌تر از زمان برگزاری این برنامه‌ها به سایت موسسه تاریخ تطبیقی، مراجعه بفرمائید.


منبع : اختصاصی پایگاه صهیون‌پژوهی تیه
کد خبرنگار : 12








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید