امروز : 24 شهريور 1398::21:42
کد خبر : 2469
شنبه 13 آذر 1395 - 21:56

اخلاق یهودی، عیاشی و شهوت پرستی(1)

عیاشی و شهوت‌رانی از رذایل اخلاقی یهود در طول تاریخ

پایگاه صهیون پژوهی تیه: عیاشی و شهوت‌رانی بسیاری از یهودیان، منحصر به زمان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نمی‌شود؛ بلکه در طول تاریخ، آنان متصف به این رذیله اخلاقی بوده‌اند، چنانچه فساد و فحشا در اسرائیل غاصب، از مرحله پست حیوانی نیز تجاوز کرده است تا جایی که نقل‌شده است: درون سرزمین غصب شده اسرائیل، فساد اخلاقی به‌حداعلا رسیده، به‌طوری‌که دیگر برای ازدواج و طلاق مفهومی باقی نمانده است. روزنامه (هاعولام) ضمن تحقیقی نوشته بود: زنا در اسرائیل به‌هیچ‌وجه‌ی ممنوع نیست و حتی قانون هم نمی‌تواند از آن جلوگیری کند! این در حالی است که در ده فرمان زنا از مهم‌ترین محرمات برای یهودیان شمرده شده است!!

عیاشی و شهوت‌رانی از رذایل اخلاقی یهود در طول تاریخ

سرویس قرآن و معارف پایگاه جامع صهیون پژوهی تیه - مجید رحیمی: یهودیان بنی قینقاع، با توجه به پیمانی که رسول خدا صلی‌الله‌علیه وآله با آن‌ها بسته بودند، تعهد کرده بودند که در ضمن رعایت مواردی که در متن پیمان‌نامه واردشده است، ناموس مسلمین را محترم شمارند و اگر به تعهدات خود عمل نکنند، رسول خدا صلی‌الله علیه و آله، مجاز به اتخاذ هرگونه تصمیمی در مورد آن‌ها باشد. با وجود این، از یک‌ جهت، می‌توان گفت که هوسرانی بر آن‌ها چیره شد، چنان‌که از جهتی مورخان بر این عقیده‌اند که این عمل یهود نوعی دهن‌کجی بوده است و دست به چنین عمل پست و ناخوشایند زدند که باعث جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان و برخورد شدید با آن‌ها بود که نتیجه‌اش، به قتل رسیدن آن جوان یهودی به دست مسلمانان غیرتمند و شهادت مسلمان به‌وسیله یهودیان دیگر شد، بنابراین پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله طبق معاهده عمل نمود، ولی با مداخله عبدالله بن ابی، کمترین مجازات را در حق آن‌ها اعمال نمودند و طبق عهدنامه آنان را از مدینه اخراج کردند.

 

شهوت رانی /یهود/ابتذال

 

شهوت در لغت به معنای تمایل شدید نفس به چیزی است که سازگار با آن و مطابق میل و درخواستش باشد و خود شخص ملاک قرار می‌گیرد جایی برای عبودیت میل دادن امیال در چهارچوب عقل به سمت خدا نیست.

مطالعات تاریخی نشان می‌دهد که اشخاص یا جوامعی که بهره کافی از عفت داشته‌اند، از نیروهای خداداد خود، بالاترین استفاده را در راه پیشرفت خود و جامعه خویش برده و در سطح بالایی از آرامش و امنیت زیسته‌اند، اما افراد یا جوامعی که در شهوت‌پرستی غرق‌شده‌اند، نیروهای خود را ازدست‌داده و در معرض سقوط قرارگرفته‌اند. بیماری شهوت‌رانی و شهوت‌پرستی  به تعبیر احادیث بیماری کشنده‌ای است.

حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید: «الشَّهَوَاتُ سُمُومٌ قَاتِلاتٌ» (غررالحکم، ح 6939) شهوات سم‌های کشنده است. بعضی سم‌ها بی‌هوش می‌کند. بعضی بی‌حال می‌کند، با بعضی سم‌ها می‌توان مبارزه کرد. شهوت‌پرست، هم‌فکرش و هم جانش مریض است.

امیرالمومنین علیه‌السلام فرمود: «قَرِینُ الشَّهْوَةِ مَرِیضُ النَّفْسِ مَعْلُولُ الْعَقْلِ» (غررالحکم، ح 6985) شهوت‌پرستی انسان را به‌سوی انواع گناهان می‌کشاند و درواقع یکی از سرچشمه‌های اصلی گناه و معصیت و نافرمانی خدا محسوب می‌گردد، زیرا چشم و گوش انسان را بسته و به مصداق حدیث نبوی آدمی را کور و کر کرده و قدرت درک واقعیت‌ها را از او می‌گیرد و در چنین حال، زشتی‌ها در نظر او زیبا و زیبایی‌ها در نظر او زشت و بی‌رنگ می‌شود.

پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله می‌فرمایند: «ما تحت ظل السماء من اله یعید من دون الله اعظم عند الله من هوی متبع، در زیر آسمان معبودی جز خدا پرستیده نشده است که در پیشگاه خدا، بدتر از هوا و هوسی باشد که انسان را به دنبال خود می‌کشاند» (الدر المنثور، ج 6، ص 261 به نقل از میزان الحکمة، ج 4)

 

یهود/آدم کشی/جنایت

 

عیاشی و شهوت‌رانی در میان یهودیان

یکی از علل کارشکنی یهود مربوط به بعد اخلاقی آن‌ها می‌شود که به دلیل عدم پای بندی به تعالیم دینی خود، از اصل دین فاصله گرفته و به خواهش‌های نفسانی تن درداده‌اند بنابراین در صدر اسلام نیز این رذیله اخلاقی در آن‌ها وجود داشته است تا جایی که منشأ اولین برخورد فیزیکی پیامبر صلی‌الله علیه و آله با قوم یهود، همین عمل منافی باعفت آن‌ها بوده است که منجر به تبعیدشان از مدینه شد چنان‌که قبلاً به‌طور تفصیل به آن پرداخته‌شده است.

یهود بنی قینقاع با توجه به پیمانی که رسول خدا صلی‌الله علیه و آله با آن‌ها بسته بود و تعهد کرده بودند که در ضمن رعایت مواردی که در متن پیمان‌نامه واردشده است، ناموس مسلمین را محترم شمارند و اگر به تعهدات خود عمل نکردند، رسول خدا صلی‌الله علیه و آله مجاز به اتخاذ هرگونه تصمیمی در مورد آن‌هاست.

باوجود این از یک‌جهت می‌توان گفت که هوس رانی بر آن‌ها چیره شد چنان‌که از جهتی مورخان بر این عقیده‌اند که این عمل یهود نوعی دهن‌کجی بوده است و دست به چنین عمل پست و ناخوشایند زدند که باعث جریحه‌دار شدن احساسات یک مسلمان و برخورد شدید با آن‌ها بود که نتیجه‌اش، به قتل رسیدن آن جوان یهودی به دست مسلمانان غیرتمند و شهادت او به‌وسیله یهودیان دیگر شد، بنابراین پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله طبق معاهده عمل نمود، ولی با مداخله عبدالله بن ابی کمترین مجازات را در حق آن‌ها اعمال نمود و آنان را از مدینه اخراج کرد.

طبق نظر کارشناسان حقوقی، «شهوت جنسی» در ایجاد جرم و جنایت نقش عمده را دارد تا جایی که گفته‌شده است: «در هر جنایتی، شهوت جنسی نیز دخیل بوده است». شاید این تعبیر، مبالغه‌آمیز باشد، ولی به‌یقین منشأ بسیاری از جنایات و انحرافات، طغیان «غریزه جنسی» و شهوت‌پرستی است. خون‌های بسیاری در این راه ریخته شده و اموال فراوانی بربادرفته، اسرار مهم کشورها به‌وسیله زنان جاسوسی که سرمایه و ترفند کارشان استفاده از زیبایی و آلودگی‌شان بوده، افشاشده و آبروی بسیاری از آبرومندان در این راه ریخته شده است...

عیاشی و شهوت‌رانی یهود منحصر به زمان پیامبر صلی‌الله علیه و آله نمی‌شود بلکه در طول تاریخ، آنان متصف به این رذیله اخلاقی بوده و هستند، چنان چه فساد و فحشا در اسرائیل از مرحله پست حیوانی نیز تجاوز کرده است تا جایی که نقل‌شده است: در اسرائیل فساد اخلاقی به‌حداعلا رسیده، به‌طوری‌که دیگر برای ازدواج و طلاق مفهومی باقی نمانده است. معمولاً دخترها با حد بالای زانو، در طرف‌های عصر دختران و پسران، در خیابان‌ها به راه افتاده و بدون کوچک‌ترین توجهی به عابرین مشغول معاشقه می‌شوند روزنامه (هاعولام) ضمن تحقیقی نوشته بود: زنا در اسرائیل به‌هیچ‌وجه‌ی ممنوع نیست و حتی قانون هم نمی‌تواند از آن جلوگیری کند.

 

شهوت رانی/ عیاشی/ یهود


 ریشه‌های شهوت‌رانی و عیاشی یهودیان

علت این بی‌بند باری‌ها چه چیزی می‌تواند باشد؟ انسانی که اشرف مخلوقات هست چگونه اولئک کالانعام می‌شود؟

در حدیث آمـد که یزدان مجیــد /خلق عالم را ســه گونه آفریــد
یک گره را جمله عقل وعلم وجود/ آن فرشته است او نداند جز سجود
یک گروه دیگر از دانش تهی /همچو حیوان از علف در فربهی
این سوم هست آدمی زاد وبشر/ نیم او ز افرشته ونیمیش خر
نیم خـر خود مایل سفلی بـود /نیـم دیگر مایــل اعلی بــود
مثنوی معنوی دفتر چهارم

 اکثر یهودیان، هدایت هادیان حق را نپذیرفتند

پیامبران بسیاری برای هدایت و راهنمایی یهودیان از جانب خداوند آمده که همگی در دوران زندگی و رسالت خویش متحمل رنج های فراوانی شده اند تا بتوانند مردم زمان خویش را از خواب غفلت بیدار و متوجه مبدأ هستی و روز جزا کرده و در پرتو عمل به احکام الهی به سعادت و خوشبختی همیشگی نائلشان کنند.

یهود از روز نخست، واکنش‌های ناشایستی نشان داده و در زمان هر پیامبری به‌گونه‌ای نافرمانی و مخالفت خود را ابراز داشته‌اند؛ که صفحات تاریخ گواه گویا و شاهدی بی‌طرف بر مدعا است. بازماندگان قوم بنی‌اسرائیل در آغاز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) آن‌چنان دست به دشمنی و عداوت یازیدند که قرآن مجید از آنان با عنوان سرسخت‌ترین دشمن مسلمانان یاد می‌کند.

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَ الَّذینَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏ ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسینَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ * یقیناً سرسخت‏ترین مردم را در کینه و دشمنى نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهى یافت؛ و البته نزدیک‏ترینشان را در دوستى با مؤمنان، کسانى مى‏یابى که گفتند: ما نصرانى هستیم. این واقعیت براى آن است که گروهى از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خداترس‌اند و آنان در پیروى از حق‏ تکبّر نمى‏کنند.

یهودیان بااینکه پیامبران زیادی داشتند و می‌توانستند با بهره‌گیری از مواعظ و نصایح آنان از ضلالت و گمراهی نجات یابند، ولی همیشه در غفلت بودند و تنها به جمع‌آوری مال دنیا فکر می‌کردند تا آنجایی که به مرحله‌ی پرستش مال می‌رسند؛ چنان‌که عیسی ابن مریم (س) به آن‌ها می‌فرماید: «لا تَعبُدُوا رَبَّینِ اللَّهَ وَ المال» یعنی دو خدا را پروردگار و ثروت را عبادت نکنید.

قران کریم به‌صورت ریشه‌ای علت این گمراهی‌ها رو بیان می‌کند: وَ إِذِ اسْتَسْقَى‏ مُوسىَ‏ لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِب بِّعَصَاکَ الْحَجَرَ فَانفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَیْنًا قَدْ عَلِمَ کُلُّ أُنَاسٍ مَّشْرَبَهُمْ کُلُواْ وَ اشْرَبُواْ مِن رِّزْقِ اللَّهِ وَ لَا تَعْثَوْاْ فىِ الْأَرْضِ مُفْسِدِینَ بخاطر آورید اى یهودان زمانى را که قوم موسى در تیه از شدّت تشنگى به ضجّه و گریه درآمدند و موسى از خداوند براى قوم خود طلب آب کرد و ما به موسی گفتیم عصاى خود را بر سنگ بزن و او زد و از آن سنگ دوازده چشمه شکافته و جارى گردید به عده دوازده قبیله آن قوم و هر قبیله و سبطى از بنى اب از اولاد یعقوب چشمه مخصوص به خود را گرفت و محل شرب خود را دانست و یک قبیله با قبیله دیگر مزاحم و شریک نشد و خداى تعالى آن‌ها خطاب کرد از روزى خدایى و نعمات الهى من و سلوى و آبى که براى شما جارى گردید بخورید و بیاشامید و درروی زمین به تبهکارى و تعدّى و تجاوز و فساد و مخالفت اوامر حقّ اقدام ننمایید.

لا تعثوا از ماده عثى به معنى فساد شدید است، منتهى این کلمه بیشتر در مفاسد اخلاقى و معنوى به کار مى‏رود درحالی‌که ماده عیث  که ازنظر معنى شبیه آن است بیشتر به مفاسد حسى اطلاق مى‏گردد، بنابراین جمله لا تعثوا  همان معنى مفسدین را مى‏رساند، ولى با تأکید و شدت بیشتر. (تفسیر نمونه، ج‏1، ص: 273)

منابع:

حسینی شیرازی، سید محمد، دنیا بازیچه یهود مترجم: سید هادی مدرسی، قم: ناشر حجت، سال انتشار: 1378
طباطبایى، سید محمدحسین المیزان فى تفسیر القرآن‏، قم: ‏ ‏ ناشر دفتر انتشارات اسلامى جامعه‏ى مدرسین حوزه علمیه، سال چاپ: 1417 ق‏
میرزا خسروانى، علی‌رضا، ، تفسیر خسروى‏، تهران: انتشارات اسلامیه‏،  سال چاپ: 1390 ق‏
مولوی، مثنوی معنوی، مصحح توفیق سبحانی، تهران: انتشارات روزنه زبان، سال چاپ 1394
مکارم شیرازی، ناصر، اخلاق در قرآن جلد 2: فروع مسائل اخلاقی، قم: انتشارات امام علی بن ابیطالب (ع)، سال نشر: 1378
 نصر، عباس، ارزش تاریخ در نهج‌البلاغه، موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌البیت، متن الکترونیکی  داده‌های الکترونیکی (73 بایگانی:
193.5)


منبع : پایگاه جامع حوزوی صهیون‌پژوهی تیه
کد خبرنگار : 18








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید