امروز : 30 فروردين 1398::02:05
کد خبر : 2264
یکشنبه 02 آبان 1395 - 16:42

در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) توسط حسن عباسی مطرح شد؛

مصرف‌گرایی پلی به سوی سبک زندگی غربی

پایگاه صهیون‌پژوهی تیه: یک عروس و داماد جوان که نه مهمان دارد، نه زیاد مهمانی می‌روند, هر دو نفر هم دانشجو و طلبه‌اند، در خانه یک تخم مرغ می‌خواهند درست کنند، بیرون پیتزا می‌خورند، چرا باید یک سایدبای‌ساید بزرگ چند فوتی باشد، کیپ تا کیپ غذای ذخیره شده، بیست میلیون خانواده، بیست میلیون حلب روغن اضافه نگهداری می‌شود، مصیبت اقتصادی! آنکه اقتصاد مدرن را رقم زده و در جامعه نمی‌برد، در خانه انبار کند، ما کالاها را انبار می‌کنیم، تجهیزات را انبار می‌کنیم, فرهنگ غلطی در طول بیست سال گذشته که دولت سازندگی ایجاد کرد و فرهنگ بورژوازی، داشتن و بهره‌مندی مهم است.

گزارش اختصاصی پایگاه تیه از سخنرانی حسن عباسی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها

مصرف‌گرایی پلی به سوی سبک زندگی غربی

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصاد پایگاه صهیون‌پژوهی تیه، در این برنامه به بحث پیرامون اقتصاد مقاومتی پرداخته شد و ضرورت‌ها و آسیب‌های آن که در قسمت اول به کم کاری‌های رسانه‌های ارزشی و نهادهای انقلابی اشاره شد، در ادامه به بحث پیرامون پول و ضرورت استفاده از آن اشاره شده است. (برای مشاهده قسمت اول و دوم کلیک کنید)

چه بلایی بر سرمان آمده، وزیر در این مملکت می‌آید از این اندیشه‌ها دفاع می‌کند، جمله امام ما از شر آمریکا و شوروی و انگلیس و ... می‌توانیم نجات پیدا کنیم ولی از تربیت‌یافتگان مکتب اقتصادی غرب نمی‌توانیم، برجام نتایجی نداشته و خسارت محض بود, مذاکرات غیره و ذلک، هیچکس نیامد هیچ سرمایه‌گذاری کند اما در کرج آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها آمدند و کارخانه سیگارسازی ساختند، بله آن پول می‌آید به سرعت هم ساخته می‌شود, بهار امسال افتتاح شد، سیگاری‌های ایران نباید دچار مشکل بشوند.

صدای کسی در نمی‌آید که بروی نگاه کنی، همین مقامات مسئول یک دکتری علوم انسانی باطل دارند، تعارف که نداریم، مردم را باید بیاریم در صحنه، روزی به مسئولین کشور نوشتیم که آقا این سیستم بانک ربوی است، گفتند آقا این حرف‌ها چیست، شما از امام جلو می‌زنید، سال 1362، 1363 بانکداری بدون ربا و بانکداری اسلامی تصویب شد، شما روی روال نظام نیستید. بار دوم زدیم و گفتیم کاری نکنید که این موضوع را در جامعه بسط بدهیم و مردم دچار شبهه شوند، یک روزی دو سال پیش یکی از مراجع عظام تقلید در قم مصاحبه کرده بود، فرموده بود که آقا روزی دو هزار تا پیام دریافت می‌کنیم و مردم می‌گویند تکلیفمان چیست؟

ربا تا کجای زندگی انسان ها ورود کرده است

این ربا هست یا نیست؟ این کار چی بود؟ کار آن جریان‌سازی در صحنه مردمی که این آیه را نمی‌شناختند، ربا جنگ با خداست, اینقدر تکرار شد و در جامعه امروز مردم سمت بانک می‌روند اما حس بدی دارند، امروز بانک در جامعه منفور است. امروز دختران متدین وقتی خواستگارشان کارمند بانک باشد، به او نه می‌گویند, در هفته تعداد زیادی از دانشجویان دختر ما می‌گویند خانواده‌های ما گفتند خواستگار بچه حزب اللهی است اما کارمند بانک می‌باشد. بعد می‌گویند مگر ممکن است بچه جزب اللهی کارمند بانک باشد.

 

images/upfiles/20161023/eqtesad(1).jpg

 

تلویزیون حکومت دینی صبح تا شب بورس تبلیغ می‌کند، بعد از دی ماه سال 1392 تا مرداد سال 1394 در بیست ماه 180 هزار میلیارد دلار تومان از بورس تهران پرید، شصت برابر اختلاس سه هزار میلیاردی، دود که نشد برود هوا, کجا رفت؟ حسابداری می‌شود, به اصطلاح کسانی‌که قمار را بلدند, می‌رود در جیب یک گروهی و می‌شود پورشه‌های شمال تهران، ویلاهای شمال تهران، قرار ما نبود در حکومت اسلامی همچنین اتفاقی بیفتد، چهارتا وزیر زدند توی سرشون، نامه‌نگاری به مقامات کشور کردند که آقا به داد ما برسید، چه بلایی سر ما آمد و هر چه پول در وزارتخانه و صندوق‌هایمان بود, بردیم و گذاشتیم آنجا از بین رفت.

نامه مرداد زده شد و شهریور علنی گشت، نامه لو رفت که شنیدید در رسانه‌ها چهار تا وزیر، پس ما یک نکته داریم، اولا جنگ تمام عیار اقتصادی است, اگر بسیجیان و مردمی بودند لبیک گفتند به حرف امام راحل در قضیه دفاع مقدس. جمله امام چه بود، فرمود جوانان عزیزم که چشم امیدم به شماست، با یک دست سلاح و با دست دیگر قرآن گیرید و از عزت، شرف و ناموستان دفاع کنید. همین یک جمله کافی بود که به جان جوان‌ها آتش بیندازد و جوان‌هایی که آن روز به دفاع مقدس رفتند. هشت سال ایستادند و مردانه به نتیجه رسیدند. حضرت آقا می‌فرماید جنگ تمام عیار اقتصادی، حالا خدا را شکر که خانم‌ها و آقایون در شهرهای مختلف یک زحمتی می‌کشند.

اینجا در قم نشست‌های مختلفی برگزار می‌کنند که تکلیفشان را برای جهاد اقتصادی روشن کنند، عدم تبعیت از کفار جهاد کبیر است. اگر دفاع مقدس ما جهاد صغیر بود، اگر جنگ در سوریه جهاد صغیر است، این جهاد کبیر می‌باشد. دوست عزیز اما یک مسئله داریم که جنگ تمام عیار اقتصادی شروع شد، مسئله دوم مان این است که جنگ تمام عیار اقتصادی که حضرت آقا فرمود توطئه‌های دشمن طرح‌های دشمن را بشناسیم، ما باید بدانیم چه کسانی پشت این قضیه هستند و چه کار می‌کنند. رسما جناب آقای جیمز ریکانز می‌ایستد جلوی دانشمندان آمریکایی و می‌گوید ما اینکار را کردیم، بعد در یک روز ریال ایران را چهل درصد نابود کردیم. دفعه بعد هم می‌توانیم اینکار را کنیم و کاملا نابودشان کنیم. کلا باید جدی نگیریم و در دعواهای سیاسی بیندازیم که کار این دولت و آن دولت بود، آقا این حرفها چیست، اساس نظام و اسلام در خطر است، در این قضیه مردم باید بیایند در صحنه، جوان‌های انقلابی باید در صحنه بیایند، این نکته ی دوم!

فرهنگ بوژوازی، نتیجه فرهنگ اقتصادی مصرف گرا

نکته سوم چیست؟ این است که فرهنگ اقتصادی ما می‌شود فرهنگ بورژوایی، یعنی فرهنگ مصرفگرا پنجاه سال پیش، چهل سال پیش یک تکنولوژی به نام قندشکن یا آونگ‌ها در کوچه و محل بود، راسته یک منطقه را جواب می‌داد، این خانواده می‌خواست از این قندشکن استفاده کند و بفرستد از خاله فلانی بگیرد. از آن یکی بگیر و از این یکی بگیر. الان جهیزیه دختران جامعه ما تا صد و بیست قلم کالای الکترونیکی دارد. خانمی که دانشگاه درس می‌خواند، فردا می‌خواهد سرکار برود و عمرا از این وسایل در خانه استفاده کند.

 

تیه/اقتصاد/ دشمن شناسی/ یهود/

 

هر خانه انسان ایرانی تبدیل می‌شود به یک به اصطلاح انبار لوازم خانگی، پانزده میلیون خانواده ایرانی آب‌میوه‌گیری استفاده می‌کنند، بررسی کارشناسی میدانی کردیم و دانشجوهای دختر را سال پیش فرستادیم و همین اطرافیانشان را بررسی کردند، هر سه سال یکبار می‌خواهند آب‌میوه بگیرند، چرخ‌گوشتی که مردم می‌روند گوشت چرخ کرده آماده مغازه‌ها را می‌خرند، در تمام‌خانه‌ها چرخ‌گوشت هست، تمام خانه‌ها آسیاب و ... دارد، بماند ماکروفر، ماکروویو و نمی‌دانم یخچال ساید بای ساید و ماشین لباسشویی و ...

خانم کارمند شش روز و نیم ماشین لباسشویی در خانه می‌خوابد برای نصف روز که می‌خواهد استفاده شود. نمی‌شود این ماشین لباسشویی دست شش خانواده باشد، نوبتی روزی یک خانواده استفاده کند. اگر مجتمع ساختمانی یک ماشین لباسشویی بگذاریم، روز شنبه نوبت خانم فلانی روز یکشنبه نوبت خانم فلانی روز دوشنبه نوبت خانم فلانی.

خیر! خانم بلند شود، از آن طبقه بیاید اینجا و اینکار را کند، بابا خدا می‌داند که در خود آمریکا من سرکلاس مجبور شدم فیلم آمریکایی‌ها را نشان بدهم که آمریکایی‌ها ماشین لباسشویی در خانه‌اش لباسشویی ندارد، استاد ادبیات لباس‌هایش را می‌ریزد داخل نایلون، می‌رود سر کوچه و از ماشین لباسشویی‌های سکه‌ای لباس‌هایش را می‌ریزد آنجا تا این لباس شسته شود، نصف این کتاب را باید حاشیه بزند و بنویسد، خیر ما در زندگی بورژوایی و زندگی مصرفی باید جهیزیه عروس یک ماشین لباسشویی داشته باشد, می‌دانید به اقتصاد چقدر فشار می‌آورد؟

یکی از دانشجوهای ما قم آمده بود تا به کسی سر بزند، شب خانه آنها مانده بودند، یکی از قومیت‌های دیگر هستند، می‌گفت خانه‌شان بیست دست رختخواب بود، شما بعد این جعبه‌های بزرگ کارد و چنگال هست، الان در خانه زوج‌های جوان ما چند دست از این کارد و چنگال‌ها وجود دارد. صدوبیست دست، صدوهشتاد دست ظروف چینی مثلا، صدوهشتاد پارچه، صدوبیست پارچه آخه چرا؟ ماه رمضان پارسال مادرم و خواهرم و اینها آمدند، گل‌های آن چینی تکراری شده و باید برای مثلا سال بعد در مجتمع مسکونی چهار دست ظرف‌های چینی گذاشته شود که ما هر دفعه مهمانی داشتیم.

آن ورژن گل بعدی را استفاده کنیم، یک جا ما با مسئولین درگیریم که فکرشان دینی نیست، یک جا با دانشجوها و حوزویان درگیریم که اندیشه بنیادین معیشت دینی را تولید نمی‌کنند، یک جا با مردم درگیریم کار فرهنگی یعنی چی؟ یعنی که بگوییم به هر طریقی برای جوان کار پیدا کنید، شغل ایجاد کنید و خانه بزرگ بدهید و این برود 120 قلم کالای فلان را بریزد در چهارتا کامیون تا بریزد در آن خانه؟ ما کف دانشگاه صبح تا شب با این دانشجوها سر و کله می‌زنیم، به ندرت دختر دانشجو پیدا می‌کنیم چهار تا غذا بتواند بپزد.

 

تیه/اقتصاد/ دشمن شناسی/ یهود/

 

آن وقت تلویزیون جمهوری اسلامی بلند می‌شود تبلیغاتی که در پنج سال گذشته پخش می‌کند چیست؟ یک سرویس جامعی آنجا در آشپزخانه گذاشته شده، مثلا فرض کنید پنجاه میلیون تومان خانم می‌آید می‌ایستد تا در ده ثانیه آگهی بازرگانی آن آقا سِت را بالا می‌آورد و نمی‌پسندد، عروس خانم دوباره دومی سومی تا اینکه خود خانم می‌آید یک سِتی انتخاب می‌کند، ده ثانیه این آشپزخانه برای کیست؟ خانم کدبانو نه یک خانم دانشجو، مملکتی که از چهار میلیون و ششصد هزار دانشجویش هفتاد درصد دانشجوهایش دختر است و دانشجوی دختر یعنی خانمی که حاضر نیست آشپزی کند حاضر نیست بچه‌داری کند.

می‌خواهد بخواند و دکتری بگیرد، برود فضا. در کاهش زاد و ولد می‌بینید این را چه کسی باید با آن مبارزه کند، در مملکت کجای دنیا هفتاد درصد دانشجوهایشان دختر است که در ایران دانشجوهای ما بایستی اینگونه باشد، همیشه نظام و اسلام متهم شده که به زنان ظلم کرده و از این رو ما یک لحن تندی علیه نهادهای رسمی نظام داریم، در قضیه اینکه معیشت مردم باید اسلامی بشود، اگر نشود و اسلام در بخش معیشت مردم ناکار آمد باشد, اسلام شکست می‌خورد، فرهنگ را می‌خواهید درست کنید، از اقتصاد درست کنید.

اقتصاد که خراب باشد، فرهنگ خراب می‌شود، مردم ربا خوار شدند و در سیستم بانکی و قمار بورس بی‌حجابی، بدحجابی، هیزی و دزدی خودش را نشان می‌دهد از هر ده شهر کشور نه تا از رودخانه‌هایش خشک شده، چهل سال پیش می‌شد کف این رودخانه جلوی حرم توی قم ماشین پارک کرد؟ هیچ شهر ما الان آب ندارد، رودخانه‌هایش همه را اینطور آسفالت کردند و تبدیل به پارکینگ شد، از این رو دوستان جوان! یک مسئولین، دو نظام دانشگاهی، حوزه علمیه و دانشگاه باید جواب بدهند که اقتصاد یعنی چه؟ این حرف را امام فرمود و خود حضرت آقا تاکید داشت که دوستان جوان در قم بروید و این جمله‌ای که حضرت آقا سال 74 فرمود، حوزه علمیه تکلیف پول را روشن کن! شما بروید مطالبه کنید، از همه مدارس قم، امام مسلمین فرمود چهارتا کتاب در قم به ما نشان بدهید تا ببینیم تعریف پول در اسلام چیست؟

پولی که یهود تعریف می‌کند و پدر جامعه و معیشت مردم را در می‌آورد، ربا را نهادینه می‌کند، جریان جنبش مقاومت اقتصادی باید این موضوع را مطالبه کند، دانشگاهیان و حوزویان ما باید جواب بدهند, وضعیت معیشت در دین یعنی چه؟ حرفای جدید در کتاب پیشینیان هم نمی‌شود پیداش کرد، بانک، بورس، بازار مشتقه دهتا انقلاب اقتصادی شده است. افراد جدیدی باید پاشنه‌هایشان را ور بکشند، حرف جدید تولید کنند, در کتاب پیشینیان نیست، نگردید. باید رفت سراغ مردم و مردم را دو سه تا نکته را با جدیت باهاشون برخورد کرد، چطور پزشک لبخند که نمی‌زند شکلات هم که توصیه نمی‌کند، تیغ جراحی و داروی تلخ تجویز می‌کند. پزشکان جامعه، طبیبان جامعه باید داروی تلخ را به مردم بگویند و نسل جوان ما از مصرف گرایی باید دست بردارد این نکته اول.

نکته اساسی‌تر این است که برویم سراغ کالای داخلی، این شعارها که می‌گوییم, آقا کالای خارجی را می‌خواهید مصرف کنید، تیری است که می‌زنید به یک تولید کننده داخلی، خود تولید کننده‌ها ببینند مشکلشان کجاست، تولید کننده ما کالایی که خودش تولید می‌کند را اصرار می‌کند که مردم بیایند این را بخرند، خودش کالای تولید داخل را می‌خرد؟ دوزنده لباس ما در واقع سازنده پدیده‌های تکنولوژی کوچک و بزرگ ما، تولید کننده میوه ما خودش کالای داخلی را می‌خرد که اصرار دارد کالای داخلی مصرف شود، از هر دستی بدهی از همان دست می‌گیری، اینها باید در جامعه فرهنگ شود، فرمولش این است.

تابستان سال گذشته که توافقنامه تصویب شد و برجام نهایی گشت، اتحادیه اروپا اعلام کرد که بازار ایران 55-60 میلیارد دلار کشش دارد، خانم موگرینی امروز گفته که سطح تجاری ما با ایران و صادرات‌مان به ایران امروز گفته، شگفت‌انگیز است، همین‌طوری صادر و به بازار پمپ می‌کنند. خانم موگرینی امروز گفته رسانه‌ها بشنوید، اگر این حرفی که خانم موگرینی زده و موارد دیگر در آن 55 میلیارد دلار بسنجیم، به یک نکته می‌رسیم، آن نکته این است که خود اروپایی‌ها گفتند هر یک میلیارد دلار صد هزار شغل. یک میلیارد دلار کالا صادر کنید به یک کشور دیگری برایتان صد هزار شغل ایجاد می‌شود پنجاه و پنج میلیارد دلار تا شصت میلیارد دلار هر یک میلیارد دلار صد هزار تا شغل، لذا می‌شود چقدر؟

 

تیه/اقتصاد/ دشمن شناسی/ یهود/

 

5/5 میلیون شغل در اتحادیه اروپا، اروپایی که شرکت‌های مختلفش دچار مشکل هستند، مردم خیابان می‌ریختند، الان دو سال است که هر روز راهپیمایی دارند اقتصادشان در حال ورشکستگی، 5/5 میلیون شغل در اتحادیه اروپا توزیع شود، چه می‌شود؟ سیصد هزار تا مثلا برای آلمان، دویست هزار تا برای فرانسه، پانصد هزار تا برای انگلیس، مثلا صد هزار تا برای بلژیک، هریک شغلی که آنجا ایجاد می‌شود، پسر عمه، پسرخاله، دخترعمو و دخترخاله ما اینجا بیکار می‌شود، نمی‌گویم آقا چرا جوان‌هایمان بیکارند، اگر می‌خواهی بیکار نشوند خب کالای خارجی نخر.

مسئولین سیاست درهای باز را اجرا کردند، می‌خرند, تو چرا می‌خری؟ ما چرا می‌خریم؟ تحریم کنیم، عزیزان من جنبش مقاومت اقتصادی ضرورت دارد، ما دست تحریم جدید بزنیم، ما کالاهای خارجی را در داخل تحریم کنیم، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر وارد حیطه اقتصاد می‌شود، آمرون بالمعروف چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که امروز می‌خواهند بگویند آن کار را نکنید و نهی از منکر، جریان جنبش مقاومت اقتصادی باید بتواند ان شاالله این مسئله امر به معروف و نهی از منکر اقتصادی را در سه بخش، مسئولین کشور، بخش‌های تئوریک و نظریه پردازی در دانشگاه، حوزه، داخل جامعه و مردم را مشخص کند.

البته تولید کننده ما هم باید تلاش کند، کیفیتش را بالا ببرد که خوش نام شود ما این حرکت نفس گیر را ان شاالله چون در همه استان‌ها هسته‌های مقاومتی که دوستان اینجا زحمت کشیدند جلسه‌اش را برگزار کردند، تشکیل شده و دوستان در شیراز می‌روند مثلا میوه را از تولید کننده می‌خرند، میوه‌ای که می‌آید در بازار می‌شود شش هزار تومان، آنها سر زمین می‌خرند ششصد تومان, هشتصد تومان می‌گیرند که چیزی به تولید کننده برسد و مستقیم می‌برند در خانه مصرف کننده می‌دهند.

1200 تومان یعنی اون چهار پنج هزار تومان گردش مالی کاهش پیدا کند، دوستان در همدان کاری کردند، تبریز یک زحمتی کشیدند، اصفهان به شیوه دیگر شروع کردند و در مشهد رفته بودم به یک شکلی، دوستان قم هم با توجه به اینکه قم مرکزیت دین و اعتقادی ما را دارد و پایتخت معنوی، دینی و اعتقادی ماست در مباحث ایدئولوژیک نظام و مباحث پایه نرم افزاری نظام باید اینجا تهیه شود. زحمت دوستان در جنبش مقاومت اقتصادی قم دو تا است. یکی همین حرکت اقتصادی توی قم و دومی هم در مباحث نظری، من جمله آخر را هم بگویم، جمله ی آخر من این است که در مجموعه استان‌های ما هر استان ما اندازه یک کشور اروپایی است، شاید جوانان ما ندانند، کل انگلیس اندازه سیستان و بلوچستان ماست.

بلا نسبت سیستان و بلوچستان ما نجس شود ها! کل آلمان اندازه استان فارس و استان بوشهر ماست، استان قم یا استان مرکزی ما اینها اندازه کشور بلژیک، اتریش و سوئیس فرض را بر این بگیریم که قم کشوری است که قرار است صادرات کند به جاهای دیگر، اولا وارداتش را کنترل کند تا کالایی که قم تولید می‌شود از اراک، اصفهان، تهران، کرج، قزوین و جاهای دیگر نیاوریم، یعنی ما می‌خواهیم این را در استان‌ها بومی کنیم، استان‌هایمان خودشان را مانند یک کشور روی صادرات و واردات حساس شوند، نه خارجی صرف در واردات و صادرات داخلی، حتی صنایع هر استان بتواند روی پای خودش بماند، صنایع هر استان اول خود هر استان را تقویت کند و بسازد تا روی پا بماند بعد با این استراتژی سرریز را در استان‌های دیگر بریزد.

 

تیه/اقتصاد/ دشمن شناسی/ یهود/

 

از استان‌های دیگر پول و ارز وارد استان کند، پس یکی از مسائل این است که ما هر استان‌مان را عین یک کشور مستقل بگیریم و نمی‌خواهیم جدایی‌طلبی کنیم، می‌خواهیم حساسیت تقسیمات اقتصادی را ببینیم، اگر این اتفاق بیفتد و ما بتوانیم خودباوری بدهیم به صنایع هر استانی و مصرف کننده هر استانی را نه تنها حساس می‌کند روی کالای غیر ایرانی، حساس کنیم روی کالای غیر استانی تا استان‌ها هویت تجاری پیدا کنند و به نتبجه برسیم این کار را دوستان در حیطه لوازم التحریر انجام دادند، امیدوارم این جنبش به بقیه بخش‌ها هم تسری پیدا کند، این نشست‌ها را بگیرید.

ان شاالله به برکت اعیاد بزرگی مثل قربان و غدیر و به برکت فضایی که انقلاب اسلامی ایجاد کرده بتوانیم در حوزه معیشت هم اسلام را به جهان معرفی کنیم ان شاالله والسلام.


منبع : اختصاصی پایگاه جامع صهیون پژوهی تیه
کد خبرنگار : 12








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید