امروز : 24 آبان 1397::19:33
کد خبر : 2199
یکشنبه 18 مهر 1395 - 19:47

در گفتگو با حجه الاسلام سید مجتبی سید سلیمانی صورت گرفت؛

امام حسین(ع)، کشتی هدایت انسان‌ها با هر کیش و آئینی

پایگاه صهیون‌پژوهی تیه: برای این آدم شرط کسی که می‌تواند به این جایگاه برسد این‌است که ایمان داشته باشد و وقتی کسی مومن نبود آن موقع هم از سیدالشهدا جا می‌ماند، نگاه کنید اینها آمدند در بحث ایمان ریشه‌ای کار کردند، ایمان خیلی فرق دارد با اسلام، خیلی‌ها اسلام دارند اما مومن نیستند. الان داعشی‌ها مسلمان هستند اما خیلی از کسانی‌که شهادتین گفتند نیز مسلماند.اللهم اغفر للمومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات

گفتگوی اختصاصی تیه با حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی سیدسلیمانی

امام حسین(ع)، کشتی هدایت انسان‌ها با هر کیش و آئینی

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف پایگاه صهیون‌پژوهی تیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدسلیمانی در گفتگو با تیه به بحث پیرامون شهادت سیدوسالار شهیدان پرداخت و گفت: وجود نازنین حضرت رسول مکرم می‌فرماید: إنّ الحسین مصباح الهدى و سفینة النجاة، فِی السَّمَاءِ أَکْبَرُ مِنْهُ فِی الْأَرْضِ، اهل آسمان بهتر از اهل زمین حسین را می‌شناسند و معروف‌تر این است که حسین کشتی هدایت است. مجموعه روایاتی هست که همه آشنا هستند اما آنجایی که ما باید دقت کنیم این است، مگر که اهل بیت نمی‌گویند: نحن سفن النجاه, ما همه سفینه نجاتیم، اما سفینه سیدالشهدا سریع‌تر می‌رود.

کشتی هدایت سیدالشهدا سریع‌تر می‌رود, چه شرایطی دارد؟ امام حسین علیه السلام مصباح هدایت هست، ایشان شرایط کسانی‌که قرار است با واسطه او هدایت شوند چه کسانی هستند؟ یک اصلی را می‌فرماید: إنَّ لِقَتلِ الحُسَینِ حَرارَةً فی قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ أبَدا در قلوب مومنین حرارتی ایجاد می‌شود پس بنابراین اگر کسی بخواهد شخصیتی را از کشتی نجات و چراغ هدایت دور کند که این آدم سوار کشتی نجات نتواند بشود، زیر سایه نتواند برود، إنّ الحسین مصباح الهدى و سفینة النجاة بودن روی این افکار بیفتد، سفینه نجات نباشد ابی عبدالله.

اول ما تخصصا مومنین و مومنات را بحث می‌کنیم و بعد عامه را مد نظر داریم، سیدالشهدا نظرش متفاوت است، سیدالشهدا برای کسانی باب رحمت می‌شود که اینها تخصصا اسلام بیاورند و مومن بشوند، وقتی وجود نازنین حضرت اباعبدالله الحسین تحت کساء می‌آید و وارد تحت الکساء می‌شود، آقا رسول الله چه می‌فرماید؟ یا شافع امتی، تو شفاعت کننده امت منی، این شافع امتی همه امت قرار است به دست وجود حضرت سیدالشهدا بخشیده شوند؟ بله!

حضرت زهرا چه کسانی را شفاعت می‌کند؟

عموما با واسطه سیدالشهدا بخشیده می‌شوند، یعنی به واسطه سیدالشهدا در روایات خاصی از امام باقر داریم که حضرت زهرا شفاعت میکند، چه کسانی را؟ آن‌هایی که زائر حسین و گریه کن ایشان هستند. اینجا یک نکته مطرح می‌شود. ما وقتی بحث شفاعت سیدالشهدا می‌آید، حب الله من حب حسیناه شکل گرفته، هر کسی که حسین را بخواهد خدا دوستش دارد، یعنی محبت خدا متصل میشود به محبت حسین، محاسبش با محبت حسین است، گفته‌ام شرط محبت حسین چیست؟

 

حلال زادگی / امام حسین / دشمن شناسی / تیه

 

ایمان است. چیز دیگری اینجا مطرح می‌شود که جا دارد مقداری فکر کنیم و در فضای مجازی دقیقا روی همین دست می‌گذارند، وقتی ما محبت سیدالشهدا را ملاک می‌گیریم می‌گویند که آقا شما سیدالشهدا را چقدر می‌خواهید؟ یک عده می‌گویند که امام حسین خوب است، عده دیگری می‌گویند که آقا ببینیم چه می‌شود، مثلا ما با عربها چه کاری داریم؟ امروز فضای مجازی وقتی می‌خواهد زیر آب ایمان را بزند، می‌بیند شخصیت‌هایی که حلال‌زاده هستند, زمینه محبت امام حسین را دارند، چون ایمان به حلال زاده می‌رسد نه حرام زاده!

چون روز عرفه می‌فرماید خداوند اول به زوار حسین نگاه می‌کند، بعد به زائرین عرفات خودش، راوی سوال کرد که یابن رسول الله چرا اول خدا به زوار حسین نگاه می‌کند و مقدم بر زوار خودش می‌کند، فرمود به خاطر اینکه دور ضریح امام حسین، یعنی زوار حسین بن علی علیه السلام، حرام‌زاده بینشان نیست، همه حلال زاده هستند. یعنی می‌شود یک مسلمان حرام زاده باشد، نمی‌شود حرام‌زاده‌ای مومن باشد، مومن به کسی می‌گوییم که ولایت ائمه را پذیرفته باشد، مقدمه‌اش باید حلال‌زادگی باشد.

اهمیت حلال‌زاده بودن و نقش آن در جامعه

اگر این آدم حلال زاده بود می‌تواند اهل بیت و امام حسین را بپذیرد، چون (ان لقتل الحسین حرارت فی قلوب المومنین) نگاه کنید فضاهای مجازی آمدند سبب و شرایط را از جامعه ما می‌گیرند، گفتند اگه این آدم حلال‌زاده باشد، صد تا شبهه هم برایش ایجاد کنیم باز این شبهه‌ها با یک سخنرانی برمی‌گردد، با یک اشک برمی‌گردد، چون زمینه‌ای که درونش هست، ایمان است، پایه ایمان خورده در وجود او، متزلزل می‌شود باز تغییر می‌کند, محرم و صفر، مراسم عزاداری، شبهات خیلی کار می‌کند، در روایات داریم ابلیس از سمت راست حمله می‌کند، طبق آیه قرآن می‌فرماید که (ثُمَّ لَآتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ وَ لا تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرینَ) از سمت راست شیطان حمله می‌کند.

امام باقر علیه السلام می‌فرماید شیطان از سمت راست وقتی حمله می‌کند، حمله شیطان شبهه است، یک شبهه‌ای را در فضای مجازی قبل از محرم ایجاد می‌کنند، این است که ای کاش به جای اینکه میلیاردها پول را به مداح‌ها و منبری‌ها بدهیم تا قطره اشکی بگیریم، این پول را می‌دادیم به بچه یتیم تا لبخندی را بخریم. این خیلی حرف عجیبی هست، نمی‌گویند ای کاش ما یک گیگ اینترنتی که برای بازی کردن، چت کردن و چریدن و باطل کردن زمانمان را در گوشی‌ها و سیستم عامل اندروید خرج می‌کنیم، برای بچه یتیمی می‌گذاشتیم یا یک پول پیتزایمان را در ماه برای یک بچه یتیم می‌گذاشتیم، اما وقتی به آکادمی فلان خانم می‌رسد، ولنتاین و کریسمس مسیحی‌ها می‌رسد، می‌بینیم اینها تندتر از ما رفتند، همین‌هایی که این پیام را می‌دهند یعنی ما کارمان از مسیحی‌ها کمتر می‌شود.

چرا این همه شبهه درباره امام حسین ایجاد می کنند؟

مسحیت یک کریسمس دارد و نگاه می‌دارد، ما نتوانستیم دم و دستگاهی که کنار آن میلیون‌ها بچه یتیم غذا می‌خورند، میلیون‌ها احیای قلب می‌شود، قلوبشان تغییر می‌کند، تا به فقرا و نیازمندان برسند، در بازار سیدالشهدا همین است دیگر، طرف وقتی با تمام غرور و کبرش آمده می‌خواهد وارد اردوگاه سیدالشهدا بشود، با اشک پاکش می‌کنند، تکانش میدهند و بعد می‌گویند آقا حسین بن علی اینگونه بود و به دشمنش هم ظلم نکرد، یعنی می‌آید در مجلس امام حسین و تغییر می‌کند، دست فقیری را هم می‌گیرد، می‌آیند به ریشه تیشه می‌زنند.

 

اهل بیت / تیه / دشمن شناسی / صهیون پژوهی

 

این شبهه است، این شبهه می‌تواند اثر داشته باشد، اما وقتی من در جامعه و فضای مجازی می‌بینم که دختر ما بی‌حیا شد، روی بی‌حیایی دختر ما سرمایه‌گذاری کردند، وقتی خانم شوهردار پایش لرزید, آن وقت می‌آید و می‌گوید که در حرم امام رضا فلان خانم از من سوال می‌کند اگر من شیعه و متدین هم باشم با یک نفر راه آمدم، خلاصه به هر حال من با اینکه شوهر هم داشتم، با یک نامحرمی مرتبط شدم و فرزند من که الان در رحم من هست و شش ماه هم دارد این بچه ولدزنا و ناپاک است، من چه کنم، حلال‌زاده بشود، از شوهرم طلاق می‌گیرم تا بروم با آن آقایی که با من زنا کرده عقد کنیم تا بچه وقتی به دنیا می‌آید حلال زاده باشد، گفتم خانم شما وقتی شوهر داشتید با یک آقایی مرتبط بودید، فرزند شما حرام‌زاده بودنش بحثی نیست.

دوم اینکه این آقا به شما حرام ابدی شده و نفر دومی که به شما تعدی کرده در حریم شوهر شما شده و حرام ابدی است، ببینم الان در جامعه شیعه, فضای مجازی وقتی که می‌آید اصل پایه یعنی حلال‌زاده بودن را هدف می‌گیرد، در ماهواره وقتی‌که عنوان بزرگی را به عنوان زنا در نظر می‌گیرند، به نام مادر مجرد. روز تولد حضرت زهرا مراسم گرفته است، ما به عنوان برترین مادر سمبل مادر می‌گیریم، شما ببینید روز تولد حضرت زهرا شبکه من‌وتو یا بعضی دیگر از شبکه‌ها هفت تا مادر را دعوت کرده، این هفت مادری که دعوت کرده ازشان سوال می‌کند، به مادر هفتم می‌رسد، می‌گوید که شما انگار ظاهرا فرزندتان هفت ساله است، پدرش هم کمک می‌کند؟ پاسخ می‌دهد نه بچه من حسابش جداست، من مادر مجردم.

یعنی من ولدالزنا دارم، چون ازدواج نکردم، من شوهر نکردم, می‌گوید من شوهر نکردم و مادر مجردم، اسم هم می‌گذارد «مادر مجرد». ما مادر مجرد نداریم، مادر مجرد وقتی شکل گرفت یعنی من مجردم میام جلوی دوربین، بابا اگر ولدالزنا هم درست کردی اشکال نداره بیا این را بزرگ کن، بعد این ولدالزنا آیا می‌تواند ایمان پیدا بکند و به زمینه ایمانش محبت حسین بن علی صلوات‌الله‌علیه را داشته باشد؟ نه دیگر.

جامعه شیعه‌ای که ما رشدش می‌دهیم، بعد اینها پایه دارد؛ همین است که ما می‌آییم برای شبهات زمینه ایجاد می‌کنیم، می‌گیم بابا اینها اُمّل‌اند، این حرف‌ها را می‌زنند، زن شوهردار با کسی باشد، حرف بزند، بی‌غیرتی شوهرش را می‌رساند، بابا ما امروز باید به روز باشیم، چه کار کنیم؟ امروز شما نیازمندید که حتما با جامعه ارتباط داشته باشی؟ مثلا سوشیال داشته باشی؟ در این جامعه دوست اجتماعی داشته باشی، سوشال فرند می‌گویند. ده‌ها اسم دیگر برایش ایجاد کردند، در قسمت اول سوشال را کار دارند، من می‌خواهم بگویم که آن دوست اجتماعی که اجتماعی بودن برای تو اصل و سند اجتماعی بودن شما آن فرندی که قرار شد بیاید و بشود سوشال فرند.

این جاست‌فرند برای کیست؟ برای شخصی است که شوهر، فرزند دارد، قرار است با یک آقایی مرتبط باشد، یا بالعکس یک آقایی که زن و بچه دارد، قرار است با یک خانم دیگری که شوهر دارد مرتبط شود، آیا می‌شود اسم این را گذاشت سوشال فرند؟ بله گذاشتند دیگر.

اسم زنا را برداشتند، شما ببینید پیغمبر می‌فرماید در آخرالزمان مردم شراب را می‌خورند اما به نام دیگری، اسم تغییر می‌کند تا قبح گناه برطرف شود، من آمدم اگر نگاه کنیم در همین چند دقیقه‌ای که عرایضی داشتم، در زمینه‌هایی که سیدالشهدا تجلی پیدا می‌کند، کجا می‌تواند محبتش ایجاد شود، در لجنزار که گل در نمی‌آید، شما باید مقدمه‌ای داشته باشید، حداقل حلال‌زاده باشیم، این حلال زاده بودن را می‌گیرند، چون می‌دانید بذر محبت ابی‌عبدالله‌الحسین در دل جزیره العرب جواب داد، در دل نیجریه آفریقا جواب داد، توی اروپا، مسکو جواب داد، هر کجایی که این بطن زمینه پاکی باشد، بذر سیدالشهدا جواب می‌دهد.

فضای مجازی کاری که کرد در یک بعد آمد جایگاه‌هایی که سیدالشهدا را پررنگ نشان داد، پایه‌هایش را سست کرد، از بین برد تا دیگر این بذر جواب ندهد، این یک فصل که شاید کمتر کسی بپردازد، فصل دوم شبهات است، شبهات باعث میشود ماجرای عاشورا و آنچه که سیدالشهدا ایجاد کرده در چشم‌ها کم رنگ جلوه داده شود، چگونه این‌کار را می‌کنند؟ با قیاس‌های مع‌الفارق یعنی ماجرای سیدالشهدا و عظمت سیدالشهدا را با شخصیت‌های مختلف می‌سنجند، بعد آن شخصیت‌ها چون آدم‌های با ارزشی نیستند کم کم اصل ماجرای کربلا هم بی‌ارزش می‌شود، غیر از شبهات که می‌آیند می‌گویند آقا چهره عاشورا، حرکت سیدالشهدا به خاطر یک غلام بود، یک کنیزک بود، اینها که دیگر بماند یعنی مباحث و شبهاتی که ایجاد می‌کنند دیگر مباحث در لایه‌های بعدی است.

 


منبع : اختصاصی پایگاه جامع صهیون پژوهی تیه
کد خبرنگار : 12








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید