امروز : 26 تير 1398::08:23
کد خبر : 1962
یکشنبه 31 مرداد 1395 - 14:22

نگاهی بر دیدگاه مقام معظم رهبری بر مساله فلسطین و اسرائیل 13

شبهه؛ مسئله فلسطین مسئله ای عربی یا اسلامی؟

پایگاه صهیون‌پژوهی تیه: امروز مسئله فلسطین، مساله دنیای اسلام است. چه ما مسلمانان کشورهای اسلامی بدانیم و چه ندانیم، چه بفهمیم و چه نفهمیم، سرنوشت فلسطین، سرنوشت همه ماست. اگر فلسطین در این صحنه رویارویی شجاعانه‌ای که امروز برای خود به وجود آورده است، موفق شود، موفقیت همه دنیای اسلام است؛ اما هرچه رنج آن ملت ادامه پیدا کند، مایه ذلت روز افزون دنیای اسلام است. دنیای اسلام باید به معنای واقعی کلمه، این مسئله را مسئله خود بداند. درست است که همه ما وظیفه شرعی داریم و اسلام بر ما واجب کرده است، به مردم فلسطین کمک کنیم؛ اما حرف من امروز فراتر از وظیفه شرعی است.

نگاهی به کتاب فلسطین از منظر مقام معظم رهبری

شبهه؛ مسئله فلسطین مسئله ای عربی یا اسلامی؟

به گزارش خبرنگار سرویس فلسطین پایگاه صهیون‌پژوهی تیه، گاهی شنیده می‌شود که کسانی می‌گویند: فلسطین یک مساله عربی است. این سخن به چه معنی است؟ اگر مقصود این است که عرب، احساسات خویشاوندانه‌تری دارد و مایل است خدمت و مجاهدت بیشتری تقدیم کند، این چیز پسندیده‌ای است و ما به آن تبریک می‌گوییم. ولی اگر معنی سخن آن است که سران برخی کشورهای عربی به ندای یاللمسلمین مردم فلسطین کمترین توجهی نکنند و در قضیه مهمی مانند فاجعه غزه با دشمن ظالم و غاصب همکاری کنند و بر سر دیگران که ندای وظیفه، آرامشان نمی‌گذارد فریاد کشند که شما چرا به غزه کمک می‌کنید، در این صورت هیچ مسلمانی و هیچ عربی غیور و با وجدانی این سخن را نمی‌پذیرد و گوینده آن را از سرزنش و تقبیح معاف نمی‌سازد. این همان منطق اخزم است که پدر خود را کتک می‌زد و اگر کسی دخالت می‌کرد بر سر او فریاد می‌کشید؛ پس از او هم پسرش آن پدربزرگ را به باد مشت و کتک می‌گرفت و این در زبان عربی مثل شد که: (ان بنی رملونی بالدم شنشنة اعرفها من اخزم).

شبهه؛ پذیرش واقعیتی شصت ساله

امروز بعضی می‌خواهند اینطور وانمود کنند که چرا مسئله فلسطین را بحث می‌کنید؛ این مسئله خاتمه یافته است! بنده عرض می‌کنم که مسئله فلسطین به هیچ وجه خاتمه یافته نیست. اینطور نیست که شما خیال کنید تا ابد باید فلسطینیها – صاحبان سرزمین– خود و اولادشان بیرون از سرزمین خودشان باشند؛ یا اگر در آن داخلند، به صورت یک اقلیت مقهور زندگی کنند و آن بیگانه‌های غاصب در اینجا بمانند؛ نه، چنین چیزی نیست. کشورهایی که صدسال در تصرف قدرتی بودند –همین قزاقستانی که شما الان ملاحظه می‌کنید، همین گرجستانی که شما الان مشاهده می‌کنید؛ این کشورهای تازه استقلال یافته آسیای میانه– بعضی در اختیار شوروی و بعضی قبل از شوروی در اختیار روسیه– آن وقتی که هنوز شوروی بوجود نیامده بود– اینها دوباره مستقل شدند و برگشتند و متعلق به مردم خودشان شدند؛ بنابراین هیچ بعدی ندارد و حتما باید این کار اتفاق بیفتد و ان شاالله اتفاق خواهد افتاد و فلسطین به مردم فلسطین برمی‌گردد. لذا مسئله خاتمه یافته نیست؛ این خطاست.

 

فلسطین / دشمن شناسی / تیه / یهود پژوهی /

 

شبهه؛ تنها راه نجات ملت فلسطین، مذاکره با اسرائیل یا غرب یا مجامع بین‌المللی

مغالطه بزرگ دیگر آن است که گفته شود تنها راه نجات ملت فلسطین، مذاکره است! مذاکره با کی؟ با رژیم غاصب و زورگو و گمراهی که جز به زور، به هیچ اصل دیگری معتقد نیست؟ آنان که به این بازیچه و فریب دلخوش کردند چه بدست آوردند. آنچه آنها به عنوان حکومت خود گردان از صهیونیست‌ها گرفتند، با صرف نظر از ماهیت تحقیرآمیز و اهانت بار آن، اولا با هزینه سنگین اعتراف به مالکیت رژیم غاصب بر تقریبا سراسر فلسطین تمام شد، ثانیا همان حکومت نیم‌بند و دروغین را هم با بهانه‌های واهی درمواردی زیر پای خود لگد کوب کردند. محاصره یاسرعرفات در ساختمان مدیریتش در رام الله و انواع تحقیر و تذلیل او حادثه‌ای نیست که فراموش شود. ثالثا چه در زمان عرفات و چه به ویژه پس از او با مسئولان حکومت خودگردان مانند روسای کلانتری های خود رفتار کردند که وظیفه‌شان تعقیب و دستگیری مجاهدان فلسطینی و محاصره اطلاعاتی و پلیسی آنهاست، و بدین صورت تخم کینه را در میانه گروه های فلسطینی پاشیدند و آنها را به جان یکدیگر انداختند.

شبهه؛ محلی بودن مسئله غزه

هرکسی در دنیای اسلام، امروز قضیه غزه را یک قضیه منطقه‌ای، شخصی و محلی بداند، دچار همان خواب خرگوشی‌ای است که پدر ملت‌ها را تا حالا در آورده است. نه، این قضیه غزه، فقط قضیه غزه نیست؛ قضیه منطقه است. فعلا آنجا نقطه ضعیفتر است، تهاجم را از آنجا شروع کردند و اگر موفق شدند، دست از سر منطقه برنمی‌دارند. دولتهای کشورهای مسلمانی که حول وحوش آن منطقه هستند و کمکی که باید بکنند, باید بکنند، نمی کنند. دارند اشتباه می‌کنند؛ اشتباه می‌کنند. هر چه در این منطقه میخ اسرائیل بیشتر فرو برود، بدبختی این ملت‌ها وضعف و ذلت این دولت‌ها بیشتر خواهد شد.

شبهه؛ چراغی که به خانه رواست...

امروز مسئله فلسطین، مساله دنیای اسلام است. چه ما مسلمانان کشورهای اسلامی بدانیم و چه ندانیم، چه بفهمیم و چه نفهمیم، سرنوشت فلسطین، سرنوشت همه ماست. اگر فلسطین در این صحنه رویارویی شجاعانه‌ای که امروز برای خود به وجود آورده است، موفق شود، موفقیت همه دنیای اسلام است؛ اما هرچه رنج آن ملت ادامه پیدا کند، مایه ذلت روز افزون دنیای اسلام است. دنیای اسلام باید به معنای واقعی کلمه، این مسئله را مسئله خود بداند. درست است که همه ما وظیفه شرعی داریم و اسلام بر ما واجب کرده است، به مردم فلسطین کمک کنیم؛ اما حرف من امروز فراتر از وظیفه شرعی است.

شبهه؛ اسلام دین صلح

آیا کسی که برای دفاع از سرزمین خود مبارزه می‌کند، یک تروریست است یا یک قهرمان؟ از اطراف و اکناف عالم استکبار، دستگاه‌های رسمی آحاد مردم نه با تبلیغاتی که مال خود صهیونیست‌ها و در دست سرمایه‌داران وابسته به صهیونیسم است، سال‌هاس متمادی مرتب تکرارکردند که اینها تروریستند، چرا می‌جنگند؟ تا بالاخره این ترتیبات یک دو سال پیش تا به حال را درست کردند و اسمش را صلح گذاشتند! این صلح است؟ آن بابا هم در آنجا برای ما اسلام شناس شده است و می‌گوید قران گفته است که صلح کنید. این صلح است؟ این صلح را قران و اسلام گفته است انجام دهید؟ اینکه کسی به دیگری ظلم کند و بعد مظلوم را وادار کنند که ظلم او را بپذیرد بدون اینکه از طرف ظالم اندک انعطافی به وجود بیاید و از ظلم خود کم کند، این صلح است یا ننگ؟ این تسلیم به ظلم است. این همان انظلامی است که در شرع مقدس اسلام حرام ومذموم است.

شبهه؛ خرید زمین‌های فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها

عکس آن اوضاع، در اینجا انجام گرفت! در اینجا قدرتمندان عالم به این غصب بزرگ و ظلم بی نظیرکمک کردند. آنها به این حرکتی که شبیه آن در دنیای معاصر و حتی در گذشته هم اتفاق نیفتاده است، کمک کردند. تلخ تر اینکه، بیرون راندن مردم فلسطین از سرزمین خودشان، به حالت عادی انجام نگرفت. یک وقت است که می‌آیند زمین‌هایشان را می‌خرند؛ پولش را می‌دهند و می‌گویند باید بروید. البته این هم ظلم است، این هم غصب است؛ اما اینطور هم عمل نکردند. شبانه رفتند و یک ده را با اهلش سوزاندند! هرکه توانست خودش را نجات دهد، نجات داد و هرکه ماند، سوخت که سوخت! قضیه دیریاسین راست است؛ قضیه کفرقاسم راست است؛ روستاهایی را که صهیونیست‌ها آتش زدند، حقیقت دارد. همین کار را کردند.

شبهه؛ عدم امکان از بین رفتن اسرائیل

ما در تاریخ معاصر خودمان کشورهایی را داریم که پنجاه یا شصت سال در اختیار دولت‌هایی برآمده از غیر ملتهایشان بودند، بعد اوضاع دنیا عوض شد و مردمانی که غاصب بودند، کنار رفتند. با تجزیه شوروی، شما دیدید چقدر از کشورها به صاحبان و به ملت‌های خودشان برگشتند. این چیزها در دنیا ممکن است و بی سابقه نیست؛ در زمان خود ما و در جلو چشم ما اتفاق افتاده است؛ این چیزی است عملی و باید پیش بیاید و دیر یا زود پیش خواهد افتاد.

شبهه؛ ناصبی بودن ملت فلسطین

یک وقت دیدیم یک ویرووسی تکثیر مثل می‌کند؛ دائم می‌روند پیش بعضی ازبزرگان، بعضی ازعلما، بعضی از محترمین که آقا شما دارید به کی کمک می‌کنید؟ اهل غزه ناصبی‌اند! ناصبی یعنی دشمن اهل بیت. یک عده هم باورکردند! دیدیم پیغام و پسغام که آقا، می‌گویند اینها ناصبی‌اند. گفتیم پناه بر خدا، لعنت خدا بر شیطان رجیم خبیث. در غزه مسجد الامام امیرالمومنین علی بن ابی طالب هست، مسجد امام الحسین هست، چطور اینها ناصبی‌اند؟ بله سنی‌اند؛ اما ناصبی اینجور حرف زدند، اینجور اقدام کردند، اینجور کار کردند.

هم‌زیستی مسالمت آمیز مسلمانان، یهودیان و مسیحیان در قدس

ما مسلمانان را دعوت به اتحاد می‌کنیم. این اتحاد، نه علیه مسیحیان با سایر ادیان و ملت‌ها، بلکه برای مقابله با متجاوزان و اشغالگران و جنگ افروزان، برای اجرای اخلاق و معنویت و احیای عقلانیت و عدالت اسلامی و پیشرفت علمی و اقتصادی و بازیابی عزت اسلامی است. به یاد جهانیان می‌آوریم که وقتی قدس در دوران خلفا راشدین در دست مسلمانان بود، مسیحیان و یهودیان در آرامش و امنیت کامل بودند، اما اینک که قدس و مراکزی دیگر زیرسلطه صهیونیست‌ها یا صلیبی‌های صهیونیست است، چگونه خون مسلمانان را مباح می‌شمارند؟

تصور غلط از (بی طرفی)

این موضعی که مسئولان جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند، صددرصد اسلامی و انقلابی است؛ چون نفی تجاوز طلبی و تقبیح حوادثی است که علیه مردم اتفاق افتاده است. بعضی سعی می‌کنند که کلمه بی‌طرفی را به معنای غلطی معنا کنند. اما از اول انقلاب، در جنگ بین شرق و غرب، بی طرف نبوده‌ایم.  اما از اول انقلاب تا حالا، علیه شرق و غرب جنگیده‌ایم. مگر اینطور نیست؟ شرق و غرب هم علیه ما متحد شده‌اند و جنگیده‌اند. آن روزی که شرق و غرب هنوز با هم آشتی نکرده بودند و در دنیا شرق و غربی وجود داشت، شعار انقلاب ما (نه شرقی نه غربی) بود؛ یعنی نفی هر دو و مخالفت با هر دو. این، معنایش بی طرفی نیست. ما هرگز به نفع چپ، یا راست دشمنی نمی‌کردیم؛ به نفع راست هم با چپ دشمنی پیدا نمی‌کردیم.

دشمنی ما، هم با دولت اشغالگر و هم با مردم آن

یک نفر پیدا می‌شود در مورد مردمی که در اسرائیل زندگی می‌کنند، اظهار نظری می‌کنند. البته این اظهار نظر، اظهار نظر غلطی است. اینی که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم، حرف درستی نیست؛ حرف غیر منطقه‌ای است. مگر مردم اسرائیل کی‌هایند؟ همان کسانی هستند که غصب خانه، غصب سرزمین، غصب مزرعه، غصب تجارت به وسیله همین ها انجام می‌گیرد. سیاهی لشکر عناصر صهیونیسم، همین هایند. نمی‌شود ملت مسلمان نسبت به افرادی که اینجور عامل دست دشمنان اساسی دنیای اسلام هستند، بی‌تفاوت باشند. نه، ما با یهودی‌ها هیچ مشکلی نداریم؛ اما با غاصبان سرزمین فلسطین چرا؛ مشکل داریم.

مبنای فقهی دفاع از فلسطین

حکم اسلامی این قضیه، واضح است. احدی از مسلمین، درباره حکم منطبق بر قضیه فلسطین، تردیدی ندارد. این همان مسئله‌ای است که در تمام کتب فقهی –که بحث جهاد در آن مطرح شده– آمده است. اگر کفار بیایند و بلد مسلمین را تصرف یا احاطه کنند، هیچ یک از فقهای مسلمین –قدیم و جدید– در وجوب عینی جهاد در این مورد، تردید نکرده است. همه مذاهب اسلامی، در این معنا هم عقیده هستند. جهاد ابتدایی، واجب کفایی است؛ اما در غیر این مورد. جهاد دفاعی که اظهر مصادیق دفاع هم هست، واجب عینی است.

تهمت ارتباط داشتن ایران با اسرائیل

چون می‌دانند ملت‌های مسلمان روی اسرائیل غاصب حساسند و نیز می‌دانند آن دولتی که به معنای واقعی کلمه و صادقانه، با ملت‌های مسلمان هم‌صدا است. در درجه اول جمهوری اسلامی است. می‌دانند که امام فقید بزرگوار ما، از اوایل شروع نهضت، مبارزه با اسرائیل را یک رکن اساسی نهضت قرار داده بود. به همین خاطر، برای اینکه نفوذ جمهوری اسلامی در میان ملتها کم شود، یک خبر، شایعه، زمزمه و معامله‌ای درست می‌کنند و می‌گویند در جایی، کسی از کسی چیزی خریده و چیزی فروخته است؛ یکی از طرف جمهوری اسلامی و یک هم از طرف اسرائیل!

توهین به وجود مقدس خاتم الانبیا صلی الله علیه وآله؛ انتقام شکست از حماس

به چه دلیل باید اهانتی که در یک ماه و نیم یا دو ماه پیش در روزنامه‌ای و در یک کشور درج شده، بعد از گذشت مدتی، باز مجددا همان اهانت در کشورهای اروپای مرکزی و اروپای غربی، پی درپی چاپ شود؟ انگیزه اینکارچیست؟ چه دستی در کار است؟ ملت‌های مسلمان به جا و به موقع عکس العمل نشان دادند و باید هم نشان بدهند. وجود مقدس خاتم الانبیا صلی الله علیه و آله، کانون همه عشق ها و محبت‌های دنیای السلام است؛ محور و مرکز اتحاد و اتفاق و هماهنگی همه مذاهب اسلامی است و جا دارد که مسلمان‌ها از خودشان حمیت و غیرت و عکس‌العمل نشان بدهند؛ اما همه بدانند که این تظاهرات، این خشم بجا و مقدسی که مسلمان‌ها دارند، علیه مسیحیان دنیای اسلام نیست، بلکه علیه دست‌های پنهان و خبیث صهیونیست‌هاست، که سیاستمداران دنیای سلطه را بازیچه خود دارند و مطبوعات و رسانه‌های فراوانی هم در اختیار آنهاست؛ همان‌هایی که امروز بر دولت کنونی آمریکا به کلی حاکمند و در اروپا هم فعالیت می‌کنند. آنها وقتی در اسرائیل ضربه خوردند و پیروزی حماس بر آنها سخت‌ترین شوک را وارد کرد، می‌خواهند آن شکست را اینطوری علیه مسلمان‌ها جبران کنند، تا بتوانند بلکه آبروی ریخته در فلسطین را طور دیگری جبران کنند.


منبع : پایگاه جامع صهیون پژوهی تیه
کد خبرنگار : 12








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید