امروز : 24 آبان 1397::19:33
کد خبر : 1932
یکشنبه 24 مرداد 1395 - 18:44

در گفتگو پیرامون بحث دشمن شناسی مطرح شد

دشمن شناسی، نخ تسبیح مفقوده در عالم سیاست

پایگاه صهیون پژوهی تیه: هستی شناسی با توجه به خود آدم و انسان؛ در قرآن بیش از صد آیه با تعبیر شیطان، إبلیس و شیاطین ذکر کرده است و او را با تعبیر اعداء عدو معرفی کرده است، این تعبیر و نام گذاری به " أعداء عدو " از سوی خدا صورت گرفته است و می‌گوید او " عدو مبین و آشکار " است. از زبان خود شیطان، او را چنین معرفی می‌کند؛ لأهتنکنّ، یعنی اینها را فیتیله پیچ می‌کنم. " أجمعین " همه را " إلا عبادک المخلصین ".

مصاحبه اختصاصی تیه با حجت الاسلام و المسلمین غفاری فر

دشمن شناسی، نخ تسبیح مفقوده در عالم سیاست

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف پایگاه صهیون پژوهی تیه، حجت الاسلام و المسلمین غفاری فر از اساتید حوزه علمیه قم در گفتگو با پایگاه تیه در ارتباط با بحث دشمن شناسی به بیان ضرورت‌های این بحث پرداختند و به بررسی و بیان مشکل اشاره داشتند، متن زیر حاصل این گفتگو است.

  • چرا خداوند متعال در قرآن مجید بر " ضرورت دشمن شناسی " تاکید زیادی می‌کند؟

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرّحمن الرّحیم و به نستعین وصلّى الله على سیّدنا محمد خاتم النبیّن وعلى علیّ امیر المؤمنین  و أولادِه المعصومین.  عرض ادب و احترام دارم خدمت حضرتعالی و تمام عزیزانی که این متن را خواهند خواند و تبریک به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا علیه السلام، باید این بحث را در حوزه کلان عقیدتی دید و نه اجتماعی، یعنی ابتدا در بحث هستی شناسی کلان جستجو کرد و سپس در هستی شناسی خُرد، یعنی هستی شناسی انسانی بماهوانسان و بعد از آن با نگاه هستی شناسی اجتماعی، انسان را مطاله کرد و نگریست.

وقتی در سطح خالق و موضوع خلقت می‌نگریم، می‌بینیم، انگار خدا قبل از آدم ابوالبشر، موجود مختاری دیگری به نام جِنّ را خلق کرد، او مکلف به تکالیف و آزمایش بود و در حین خلقت آدم آنها مورد ابتلاء و آزمایش قرار گرفتند که یکی از آنها به نام ابلیس از سر حسادت با خود خدا در افتاد و به دستور او مبنی بر سجده آدم اعتراض کرد و به علم خداند یا عدالت خدا، یا به هر دو صفت خدا اعتراض کرد، از اینکه هم عادل نیستید و هم نمی‌دانید که وجود و هستی جِنّ بر هستی آدم برتر است و خدا را متهم کرد که ابلیس را عمدا در این آزمایش سخت قرار داده است، این را در خطاب به خدا گفت، به دلیل اینکه شما مرا اغوا و گمراه کرد، من هم بنده تو را گمراه و اغواه می‌کنم.

 

دشمن شناسی / حجت الاسلام و المسلمین غفاری فر/ تیه / صهیون پژوهی / یهود شناسی

 

از اینجا شاهد این هستیم که اساس خلقت انسان با چالش شروع شد، شما در هیچ کجای قرآن گزارش ندارید که خداوند بگوید به هنگام خلق یا انعدام مخلوقی از مخلوقاتش اینگونه چالش داشته است. گزارش‌های متفاوت و متعددی در قرآن آمده است، از ملائک گزارش می‌دهد، کارکردهای مختلف آنان را گزارش می‌دهد. خلق‌های روزمره خودش را از باران، ابر و ... گزارش می‌دهد ولی هیچ چالشی گزارش داده نمی‌شود. اما وقتی می‌رسیم به خلقت اولین آدم کاملا خلقت او را با چالش معرفی می‌کند. نه اینکه چالش تعریف ناشده یا چالش اتفاقی یا چالش دور از مدیریت خالق حی سبحان، یعنی مثل خیلی از نمایشگاه‌های ملی و بین المللی در همه جای دنیا، یکباره شاهد یک اتفاق ناخواسته می‌شوید. اما چالش روز خلقت آدم از این جنس و سنخ نیست بلکه موضوع ابتلاء عالمیان در روز خلقت با سجده بر آدم است که خود, آغازین روز دشمنی یکی از موجودات آگاه و عالم به بخشی از اسرار انسان است.

آری در محضر قرآن قرار می‌گیریم و می بینیم که روز رونمایی از خلقت حضرت آدم و حوا علی نبینا و آله و علیهم السلام با چالش شروع شد. این متن را تصورکنید: خداوند یک نمایشگاه بین‌المللی، نه نمایشگاه بین‌الملل انسانی، بلکه بین الموجودین در عالم برگزارکرد و همه ماسوی الله را دعوت کرد از موجودات مجرد و غیر مجرد و در جلوی دید همه قرار داد. یعنی از اولین آدم رونمایی کرد و بعد به احترام این مخلوق، مخلوقی که آن را احسن تقویم نامید. او زیبا خلق کرده و اسماء حسنی و زیبا به او الهام کرده است. به شادمانه این کار، سجده بر آدم را تحسین بر خلقتش برشمرده است. اعلان می‌کند که سجده بر آدم، سجده بر خدا حساب می‌شود. از باب اینکه خدا امر فرمود که چنین سجده کنید همچنان که طواف به دور کعبه به امر خدا دارای روح و معنا می‌شود، اینجا آدم موضوعیت ندارد بلکه امر خدا، این سجده را مقدس می‌کند.

همه شنیده‌اید که ابلیس ابا کرد، یعنی خدا گزارش می‌دهد به انسان که ای انسان مراقب باش، خلقت تو با چالش و درگیری شروع شده است، به تعبیر عامیانه خیلی آغاز خوبی نبود، مثل این است که برای کودک خود جشن تولد می‌گیرید و روز دهم کسی می‌آید توهین می‌کند، به این نوزادت که این چیست دیگر؟ دماغش ور است و ...، شیطان هم در روز رونمائی آدم، به آدم توهین کرد و خودش را دست بالا گرفت.

پس بحث دشمن و دشمنی و دشمن شناسی یک بحث محض سیاسی - اجتماعی نیست، تا به محض اینکه این کلمه را به کار بردیم, بعضی‌ها فاز و نول آنان اتصالی کند. این یک موضوع عقیدتی خالص است و دشمنی جن با همراهی انسان یک موضوع کلان هستی است، زیرا به نص سوره ناس و إشاره سوره فلق، شیطان جن و شیطان انس همکار هم هستند. اما همین‌که از شیاطین انس مثل آمریکا سخن بگوئیم, عده‌ای انگار آن را خطاب به خود می‌گیرند و انگار به آنان جسارت کردیم، شدیدا ناراحت می‌شوند و در مقابل, خیلی آسان و مکرر به همه مومنین توهین می‌کنند، هیچ ناراحت نمی‌شوند، یعنی توهین به مومنین و انقلابی‌ها و هم‌وطن‌ها هیچ اشکالی ندارد، اما تا حرف از دشمنی آمریکا زده شود إنگار هزار بار توهین به هست و نیست این حضرات شده است. می‌گویند دارید بحث را سیاسی می کنید، در حالی که خود خداوند با خلقت انسان موضوع وجود دشمن را اعلام کرد. نگفت اول آدم را خلق کردم و بعد هوا آمد و زمانی گذشت و بعدا دعوا شد. بلکه می‌گوید, همان روز رونمایی دعوا شد و حتی خدا می‌گوید دعوا ادامه پیدا کرد و کمترین آن این است که ما بفهمیم به سبب اطاعت آدم از دشمن یعنی شیطان از بهشت اخراج شد، اگر چه نه از بهشت موعود قیامت، ولی از این دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم صددرصد مرفه‌تر بود، با آسایش‌تر بود و امکانات بیشتری داشت.

همان اولین ضربه را شیطان به ما زد و کاری کرد که آدم و حوا در اثر خوردن از آن شجره ممنوعه از بهشت اخراج شدند و هبوط کردند، به این زمینی که محدودیت آن هزار هزار برابر بیشتر از آن عالم بهشتی اولیه است. پس دشمن یک بحث سیاسی و اجتماعی صرف نیست تا ما تصور کنیم نباید از آن بگوییم که بگذارید زندگی کنیم، خیر. ما اگر در غار هم برویم و با هیچ احدالبشری کار نداشته باشیم، این شیطان به سراغ ما خواهد آمد یا دست خودمان را بر سر ما خواهد کوبید، یا مار و عقربی را بر سر ما خواهد کوبید و به عزّت خداوند قسم خورده است که اغوا می‌کنم و فریب می‌دهم.

 

دشمن شناسی / حجت الاسلام و المسلمین غفاری فر/ تیه / صهیون پژوهی / یهود شناسی

 

پس وقتی دشمنی شیاطین با انسان همراه خلقت او می‌شود، جواب سوال (چرا در قرآن تاکید بر دشمن شناسی می کند) روشن می‌شود. پس چرا خداوند این همه از دشمن می‌گوید؟ چون اصلاً خلقت انسان همزاد با وجود دشمن است، آن هم دشمنی که از همه امتیازات غیر دوری از تکبر بهره‌مند است، دارای عروج معنوی و سلوک معنوی بود، دارای معرفت بالای توحید خالقیت بود، تا آنجا که به خدا می‌گوید: خدایا اگر اجازه بدهید می‌توانم کاری انجام دهم. لذا می‌گوید " فانذرنی "  به من فرصت بده که اگر فرصت ندهید، من هیچ کاری هم نمی‌توانم بکنم.

یعنی شیطان یک موحد در عرصه معرفت بود. عالم به تمام هستی بود و دقیقا می‌دانست خودش و جنس خلقتش چیست و جنس خلقت جناب آدم چیست. خیلی عالمانه وارد بحث می‌شود و متخصصانه وارد بحث می‌شود وخیلی موجود آگاهی است و خودش اولین نفوذی در هستی است، حالا آن روز با یک نگاه مثبت و بعدها با یک نگاه منفی. غالب مفسرین می‌گویند شیطان از جنّ است و فقط برخی از مفسرین که معمولاً تعداد آنها خیلی نیست, می‌گویند شیطان از ملائک بوده است. اکثر می‌گویند شیطان از جنّ بوده است.

یعنی بین احد الثقل که قرآن در سوره الرحمن می‌گوید: "ایها الثقلان، فبأی آلاء ربکما تکذبان"، می‌گوید خداوند دو موجود گرانبها را خلق کرد، گرانبهایی‌اش به داشتن روح و اختیار است. بله خدا فرصت عروج را به انسان بیشتر داده است.  "قاب قوسین او أدنی " برای انسان است. ولی به جنّ این  فرصت را نداده است. این شیطان جنّی عبادت کرد و رشد کرد رفت بالا. از اول و آخر عالم را تا یک سقفی و حدّی که خدا به او اجازه داده بود، آگاهی دارد. لذا آیات قرآن می‌گوید جنیان به آسمان فلان راه پیدا کردند، اما از آن آسمان به بعد به اینها راه ندادند. چرا این بخش را این همه توضیح می‌دهم، چون واقعا نمی‌دانم چه بگوئیم و چه تعبیری را به کار ببریم که نوشتاری باشد، دارای شان و فاخر باشد، واقعا آدم را مشمئز می‌کند، آدم را به هم می‌ریزند، آن چنان دوست دارند " کلمه دشمن " را حذف کنند انگار که از شیطان هم سبقت گرفته‌اند.

خود شیطان به انسان می‌گوید تو دشمن من هستی و به خدا می‌گوید تو دشمن من هستی، به پیامبر می‌گوید تو دشمن من هستی، اینها از شیطان هم آن طرف‌تر رفته‌اند و این خودش فریب شیطانی است که می‌خواهند ما را به خواب ببرند، لذا خدا در قرآن در سوره توبه می‌فرماید اگر حواستان جمع نباشد در هنگام سنگربانی یک لحظه شبیخون می‌خورید و دشمن بر شما مسلط می‌شود. شیطان می‌خواهد ما را با این اغوا و از دشمن غافل کند، شیطانی که دورتادور ما را محاصره کرده است. شما آخرین خبر در ارتباط با ترکیه را بخوانید ( قبل از کودتای در ترکیه) رسما آمریکا به ترکیه می‌گوید اسد دیگر اخراج شدنی نیست و خودت باید اقدام کنی. خوش بینی‌ها و آن ارادت به امریکا برخی در ایران از خاطر ملت ما حذف نشده است. حالا نمی‌خواهم مستقیم وارد این بحث شوم.

چرا در قران این همه از دشمن سخن گفته شد؟ جواب؛ چون که انسان با یک رویکرد "دوآلیزمی" حق انتخاب بین خیر و شر دارد، اولا خدا هم برای انتخاب شر و هم برای انتخاب خیر برای او فرصت ایجاد کرد، چه بین عقل و اشتهای نفس، چه بین داده‌های وحی و الهامات شیاطین . قرآن می‌فرماید "یوحون الی اولیائهم ". البته خدا همچنان که عقل برتر را در کنار نفس ضعیف گذاشت، در مقوله شیطان نیز کفّه هدایت را خدا قوی‌تر کرد. در باب وحی الهی، وحی نبوی را قوی‌تر از وحی شیطانی قرار داد یعنی آگاهی و دانش پیامبر بیشتر از آگاهی‌های وسوسه انگیز شیطان است.

این دو هم رسول درون و هم رسول بیرون، هم اغوا و هم هدایت را خدا فراهم کرد " کلّ ممدّ هولاء و هولاء" به هر دو جریان فرصت داد و وقتی فرصت داد و خلقت با این شروع شد، حالا که خدا در بخش هدایتگری، دشمن را آگاهی می‌دهد و لذا گاهی اوقات فرمانده دشمن را می‌گوید و گاهی اوقات ابزار دشمن را می‌گوید و گاهی اوقات هدف دشمن را می‌‌گوید، گاهی اوقات اعضای دشمن را می‌گوید که به خیل خودش و شیطان با اصحاب خودش به جان شما می‌افتند.

بعد می‌آید در سوره ناس و فلق اشاره می‌کند که این دشمن هم جنی است و هم انسی، یعنی آدم‌هایی که بد تربیت می‌شوند و در اثر سوء اختیار خودشان اغوای شیطان را می‌پذیرند, می‌شوند دسته دوم از شیاطین، همچنان که ملائک به کمک انسان‌های صالح و درکنار عقل او می‌آیند، شیاطین هم به دنبال انسان نگون‌بخت می‌آیند در کنار هوای نفس او. یعنی شما در اینجا ماتریس مهندسی را نگاه کنید، خدا کاملا فرصت هدایت و اغوا را فراهم کرده است. هدایت را که فراهم کرد، حالا در بخش هدایت مکرر یادآوری می‌کند.

- رابطه ی بحث اهمیت دشمن شناسی و بحث نفوذ چیست؟

دشمن شناسی شد کسی که دشمن را نشناسد، یعنی مدیریت خواسته‌های نفسانی خود را بلد نیست و نمی‌داند این که دارد اطاعت می‌کنند شیطان است یا رحمان، عقل است یا نفس، بوالهوسی است یا نیاز بدن. انسان همه قوایی را که دارد، خدا داده است؛ شهوت خوردن، شهوت نوشیدن و شهوت دیدن. شهوت یعنی اشتها، کلمه شهوت منفی نیست، خواهش یعنی تقاضا. این خواهش و تقاضا اگر به سمت بی‌نهایت منفی برود می‌شود مضر، اگر به سمت نقطه مرکز بیاید می‌شود مفید. همچنان‌که زیادی قند، ویتامین و چربی برای بدن مضر است، اینجا هم همین است، با اینکه صحبت سر صرفا حرام نبودن نیست، صرفا سر نگاه به نامحرم نیست، حتی محرمش هم باید سقف داشته باشد، حلالش هم باید سقف داشته باشد. آن‌وقت دیگر همه می‌فهمیم، یک کودک دوساله هم بر اثر تبلیغات رسانه‌ها می‌فهمد که بعضی از غذاها برای او مضر است.

 

دشمن شناسی / حجت الاسلام و المسلمین غفاری فر/ تیه / صهیون پژوهی / یهود شناسی

 

پس اگر ما دشمن‌شناسی را جدی نگیریم آسیب خواهیم دید، دشمن یا به صورت سخت‌افزاری یا به صورت نرم‌افزاری از پشت صحنه می‌آید. ببینید، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای در دیدارهای تابستانی فرمودند: خیلی راحت می‌آییم در تلویزیون می‌نشینم و علیه غذای بد صحبت می‌کنیم و کلی تبلیغات می‌کنیم. در حالی‌که معلوم نیست آن غدای ناسالم را چند نفر بخورند، یا اصلا چقدر ضرر داشته باشد. اما تا می‌گوییم ضررهای فرهنگی می‌گویند آقا آزادی بیان! ببینید دشمن نه تنها در جنگ نرم ما را به سمت انحراف می‌کشاند، بلکه به انحرافی بدتر از انحراف مستقیم می‌کشاند. انحراف غیرمستقیمی که به ما می‌گوید اصلاً فکر نکن این انحراف است. دقیقا مثل زمانی که می‌خواهند یک نفر را دعوت به اعتیاد کنند، چطور او را اغوا می‌کنند, به حدی که شعور او را می‌گیرند!

در اینجا بزرگترین خطایی که در اثر عدم دقت در بحث دشمن شناسی اتفاق می‌افتد این است که ما وقتی وجود دشمن را انکار کنیم، وقتی اغوای دشمن را انکار کنیم. وقتی فکر می‌کنیم همه عالم در خدمت ماست و همه هستی در خدمت ماست، یعنی چه در خدمت ماست؟ یعنی در خدمت مثبت ماست، از طرف خدا در خدمت ماست، اما انسان یک ظرفیتی دارد و این خدمت را می‌تواند تبدیل به خیانت کند. چاقو را به شکم خودش بزند و خیانت است، به گردن گوسفند بزند خدمت است یا پوست میوه را بکند. اما بی دلیل پوست دستش را بکند خیانت است. یا سمومات را برای دفع امراض مصرف کند خدمت است، ولی برای مرگ خودش استفاده کند خیانت است.

اینکه قرآن می‌گوید " لکم، خلق لکم، سخر لکم"؛ بله تحت تسخیر ماست، اما با هدایت مهندسی عقل و وحی به ما داده است. اما انگار این دشمن به ما می‌گوید مهندسی نکن، همه چیز صاف و سالم است، مثل اینکه رفتی شنا به شما بگوید اصلا نگاه نکن که آیا شنا کردن را آشنا هستی یا نه، هر جور خواستی شنا کن، رفتی رستوران هر چیزی را خواستی بخور، در تلویزیون هر چیزی خواستی ببین، در سایت‌ها همه چیز را نگاه کن، برو با همه هر حرفی را بزن! پس دشمن شناسی را اگر جدی نگیریم یعنی دقیقا می‌شویم کودک شش ماهه‌ای که به سمت هر چیزی پرش پیدا می‌کند، چه آتش باشد چه بخاری باشد، چه چای داغ باشد، چه لیوان شیری که مادر به او می‌دهد.

یعنی این آقایانی که ما را از دشمن‌شناسی دور می‌کنند، دارند به ما توهین می‌کند، به ما می‌گویند ما باید مثل کودک باشیم، نادان و کم خرد باشیم، کم توجه باشیم, یعنی ما را دعوت به حماقت می‌کنند. در حالی‌که قرآن می‌گوید باید دشمن را بشناسید، اگر نشناسید خدا در قرآن می‌گوید که "اساءو السوءا"  یا "عاقبة الذین کذبوا"  یا "ویل للمکذبین"، مدام در حال سوء عاقبت‌ها و پیامدهای منفی را در اثر دشمن ناشناسی و جدی نگرفتن دشمن مطرح می‌کند.

  • نفوذ چه خطری دارد؟

با پاسخ به سوال دوم، پاسخ سوال سوم روشن می‌شود. وقتی دشمن را در سطح کلان درست درک نکنیم و در مرحله دوم دشمن میدانی را شناسایی نکنیم، اصلا نفوذ دیگر مرحله سوم نیست. بلکه هم زمان واقع شده است. وقتی شما سوئیچ را باز می‌گذارید و به غریبه می‌گویی آشنا است، دیگر دزدی شدن ماشین اتفاق سوم نیست، همین که می‌گویی دزد رفیق است, همین‌جا اتفاق افتاد. شما در اتفاقات فرهنگی اگر نگاه کنید، عرصه فرهنگی را شما نگاه کنید، من خواهش می‌کنم این را به اطلاع مسئولین برسانید تا من از نظر حقوقی بفهمم چطور می‌شود وقتی در یک کار زشتی که در اصفهان نسبت به یک کاندیدا اتفاق افتاد، عکسی که خودشان گرفته بودند، عکسی که دوستانشان پخش کردند، بعد به وسیله جوان ناآشنای به قوانین یا نفوذی در یکی از شبکه‌های مجازی گذاشته شد، چطور شده در زمان کوتاهی طرف را شناسائی و ضبط و رفع کنند!

اما چطور می‌توانیم باور کنیم این‌همه سایت‌های مبتذل قابل کنترل نیست؟ رهبری که می‌گوید، مراجع هم می‌گویند، شما سخنان اخیر یکی از مراجع عظام در اعتراض به وضعیت رسانه و شبکه‌های اجتماعی را بخوانید. من در ایمان‌شان تردید دارم، صداقشان، علمشان را مورد تردید قرار می‌دهم که بگوییم صادق‌اند، نادانند، چه اتفاقی می‌افتد؟ شما خودتان جوان هستید، می‌دانید در سایت‌ها، کمپین‌های فجعه آمیز می‌گذارند، برخی سایت‌ها ارتباطات ناصحیح از هم‌جنس بیرون رفته، از دختر و پسر خارج شده، به برادر و خواهر رفته و الان صحبت از مادر است.

گاهی صحبت رئیس جمهور کشور ما در این سایت‌ها 500 بیننده ندارد ولی یک رقص مبتذل می‌زنند که 5 میلیون بیننده دارد. اینها قابل کنترل نیست چون خودمان شده‌ایم ابزار دشمن نه اینکه دشمن نفوذ کرده است. لذا حضرت آقا بارها فرمودند تا من می‌گویم دشمن شما نروید دنبال فرد بگردید و گفت این بدترین و کمترین نوع نفوذ است و زود هم می‌شود این را شناسایی کرد، نه نفوذ این است که اندیشه ما را تغییر بدهند.

اندیشه ما چیست؟ سهل‌انگاری و ساده‌اندیشی، که باور کنیم سیمای ج. ا. ا. در ارتباط با ضرر پفک و بر علیه پفک می‌شود صحبت کنیم، اما بر علیه این همه فجایع تلگرام و.. صحبت نکنیم. ما برای پفک صدها مامور می‌گذاریم ولی برای تلگرام مامور نداریم, بعد بیاییم برویم اینجا و آنجا سخنرانی کنیم که علیه دانشگاه سخن نباید بگوییم. دقیقا این روزها سخنرانی بعضی از مدیران ارشد را بعد از سخنرانی آقا ببینید، می‌گویند دانشگاه باید آزاد باشد، نباید امر و نهی کنیم، چه امر و نهیی؟ الان در خبرها آمده است و حضرت آقا هم فرمودند، یعنی سکوت کنیم, اینکه می رویم به سمت اختلاط؟ این دانشگاه است؟ مگر با اختلاط جنسی غرب به کجا رسید که ما بخواهیم برسیم؟ شما آخرین خبرها را دنبال می‌کنید، در همین ماه مبارک افطاری مختلط دانشگاه امیرکبیر دیدید، بعد از عریضه خوانی برخی از مدیران که گفتند دیگر اردوی مختلط نداریم، بیانیه رسمی دادند اما شما رسما در عکس‌ها و بیانیه تشکیلات را در سایت‌ها می‌بینید که اردوهای مختلط و افطاری مختلط بعد از صحبت های آقا ادامه پیدا کرده است.

این یعنی چه؟ دشمن نفوذ کرد و اصلا آمد روی مخ مدیران ما نشسته است. مدیری که می‌گویم منظور مدیران سیاسی نیست که بلکه من استاد حوزه که مدیر اذهان شاگردانش است، وقتی با ایشان سخن می‌گوییم، متهم می‌کنند که آقا شما تنگ نظر هستید. سرمان را در لاک خودمان فرو بردیم. علمای گذشته را  مسخره می‌کردیم و گفتیم که شبی به فلان عالم گفته‌اند که آقا دیشب وقت سحر بازار را زدند و آن عالم گفته که پس نماز شبش را کی خوانده؟ آن موقع که بچه طلبه بودیم اینها را به ما می‌گفتند، ما هم می‌خندیدیم که یعنی چه؟ آدم اینقدر ساده لوح؟

دزد مگر نماز شب می‌خواند، چرا آن عالم این حرف را می‌زد؟ چون ان‌قدر سرش را پایین آورده بود که اصلا آدم بد را نمی‌دید، اصلا بدی را نمی‌دید, اصلا بد شکل‌ها را باور نمی‌کرد. حقیر خودم رفتم خدمت یک استادی انقلابی، بسیجی، حزب اللهی، وقتی به ایشان از وضعیت سایت ها توضیع گفتم، حضرت ایشان از دست بنده عصبانی شد و به هم ریخت

و به ما ترشروئی و درشت‌گوئی کرد و گفت که شما سوء‌ظن بیجا دارید. عرض کردم: استاد من؟ برادر من؟ عزیز من؟ آیا به خودتان اجازه می‌دهید و وقت می‌گذارید, بروید این سایت‌ها و تلگرام‌ها را ببینید که چه خبر است؟ عکسی که خانم‌های متدین و غیرمتدین به عنوان تابلوی تلگرام از خود گذاشته‌اند. یک لحظه نگاه کن ببین همسایه بغلی‌ات چه عکسی را به عنوان لوگوی شبکه خودش گذاشته است؟ در جواب حرف محکم و سدید برای گفتن نداشت, حالا آن طرف غش کرد و گفت آقا نمی‌شود کاری کرد، اصلا در اختیار ما نیست. پس مشخص شد دشمن چطور نفوذ کرد؟ یک عده را گفتند اصلا دشمنی در کار نیست و یک عده‌ای هم که دشمن را باور دارند, می‌گویند این دشمن قابل کنترل نیست. انگار ما به محضر خدا بگوییم خدایا تو شیطان را خلق کرده‌ای که نمی‌شود او را کنترل کرد, حالا هی داری ما را نهیب می‌زنی؟

 

دشمن شناسی / حجت الاسلام و المسلمین غفاری فر/ تیه / صهیون پژوهی / یهود شناسی

برای مشاهده اینفوگرافی با کیفیت عالی، روی تصویر کلیک کنید.

 

به این حضرات می‌گوئیم پس چرا مراجع و بزرگان دین فریاد می‌زنند؟ پس چرا رهبری فریاد می‌زند؟ می‌گویند فریاد می‌زنند دیگر. می‌گویم پس آنها فریاد می‌زنند تا من و شما هم راه بیفتیم؟ کار اثباتی و  سلبی، از دو جنبه کار کنیم. ما بیاییم در بحث اینترنت، آن را ملی‌اش کنیم، زیر ساخت هایش را وطنی کنیم. هم سرمایه‌های ما خارج نشود، هم امنیت ما خارج نشود و هم  بتوانیم کنترل اخلاقی کنیم. خاطره‌ای که چند سال پیش در حضور آقا اتفاقا در همین باب تسلیم برابر شیطان، افتاده بود, یادآوری می‌کنم؛ آن وزیر ارشاد نگون‌بخت فراری به انگلیس، آن موقع که وزیر ارشاد بود, هر چه رهبری تذکر می‌داد، نه ادب سخن در برابر این تذکرات را داشت و نه گوش شنوا، آن فرد ادبیاتش را همه آشنا هستند، مسخره می‌کرد و متلک می‌گفت. آقا می‌فرمود در مطبوعات دشمن است، او می‌خندید و مسخره می‌کرد و می‌گفت مطبوعات هم مگر توپ و تانک دارد؟ آن وزیر آمده بود در یکی از شهر های شیراز و اینگونه خطاب به رهبری سخنرانی کرده بود که چرا دنبال کنترل ماهواره‌ها هستید؟ در حالی که در آینده‌ای نزدیک نیاز به هیچ آنتنی هم نخواهد داشت.

آقا جواب این فرد را نگه داشت و در نمایشگاه کتابی که در خود بیت آقا و حسینیه امام خمینی برگزار کرد (آن سال‌ها آقا به دلیل اعتراض دیگر به نمایشگاه کتاب نمی‌رفت، ایشان یک سال بخشی از نمایشگاه کتاب را به بیت معظم له آورد.) در همانجا جواب را ابراز فرمودند. آقا در آنجا فرمود که برخی‌ها می‌گویند حالا که قرار است چند سال دیگر بمیریم، پس همین حالا خود کشی کنیم. آقا تو که 5 سال زنده ای، پس در این 5 سال تلاش کن و دنبال درمان برو بلکه بتوانی حیاتت را 5 سال بیشتر کنی.

الان که ما 5 سال فرصت داریم و دشمن نمی‌تواند بدون آنتن وارد حریم ما شود، پس این آنتن‌ها را اجازه ندهیم و در کنار این در این 5 سال کاری کنیم که فردا اگر بدون آنتن خواست بیاید ما هم بتوانیم مقابل او سد درست کنیم. یعنی می‌دانید چه شد؟ یا اصلا دشمن را انکار می‌کند یا توان مقابله را نفی می‌کند. یا مثل آن آقایی که می‌گفت با یک موشک می‌شود ما را زد و آقا فرمود مثل اینکه یک تور علمی هم باید برای بعضی آقایان بگذاریم.

این همه به یکی از این دو موضوع بر می‌گردد که یا دشمن وجود ندارد یا اینکه دشمن قابل کنترل نیست. یعنی اصلا آمده‌اند در این بخش ما را خلع سلاح کرده‌اند و نستجیر بالله انگار خدا نمی‌دانست که دشمن هست و نمی‌دانست قابل دفع است، در حالی که اگر خدا به این دو موضوع علم نداشت، بشر را در صدها آیه امر و نهی کرد. به تعبیر فقها اینگونه امر و نهی گویند یعنی لغو بودن امر. یعنی خدا صدها امر لغوی را در قرآن مطرح کرده است، حاشا و کلا که انسان مومن و مسلمان باشد ولی ادبیاتش جوری باشد که بگوید یا دشمن وجود ندارد یا دشمن قابل کنترل نیست یا نباید روی دشمن آنقدر مانور بدهیم در حالی که قرآن مانورش روی دشمن هست.

  • تشکر می کنم که وقتتان را در خدمت تیه قرار دادید..


منبع : اختصاصی پایگاه جامع صهیون پژوهی تیه
کد خبرنگار : 12








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید