امروز : 30 فروردين 1398::02:03
کد خبر : 1765
شنبه 12 تير 1395 - 16:08

ویژه نامه روز قدس (14):

حضور در راهپیمایی تجدید بیعتی با امام امت است.

پایگاه صهیون‌پژوهی تیه: رسالت اسلام محدود به جغرافیا و زمان خاصی نیست، بلکه بایستی با توجه مضاعف بر این مسئله دقت کرد که مباد آن را در یک حصار در بسته نگاه داشت، امام این اقدام را عملیاتی نمودند و اسلام را در مقابل دشمنان آن مطرح نمودند و برای مقابله با خوی ظلم ستیزی تلاش های بسیار کردند، از سویی مردم نیز با تمام سختی ها، مشقات و تحمل رنج های بسیار باز برسر عهد خود مانده اند و تلاش می‌کنند.

مصاحبه با حضرت آیت الله عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

حضور در راهپیمایی تجدید بیعتی با امام امت است.

سرویس فلسطین پایگاه صهیون‌پژوهی تیه: آیت الله محمود عبداللهی با بیان مسئله رسالت اسلام در منطق و جهان گفت: مسئله رسالت اسلام و رسالت انقلاب اسلامی چون برخاسته از اسلام و دین است، یعنی مبنای انقلاب از مکتب اسلام است و اسلام رسالتش یک رسالت داخلی نیست, بلکه رسالت اسلام جهانی و بین المللی است؛ ما در صفت پیغمبر اکرم می‌خوانیم که ایشان رحمه للعالمین هستند، رسالت اسلام یک رسالت جهانی و بین المللی است و مخاطب قرآن و دین تنها منطقه خاصی را نمی‌شناسد، انقلاب اسلامی هم رسالتش طبعا یک رسالت بین المللی است؛ به خصوص در ماه رمضان که یک مراسم عبادی مشترک در بین کشورهای اسلامی است، شعار روز قدس از اولین قبله مسلمانان سرچشمه می‌گیرد، به همین لحاظ این حرکت جهانی با ماه مبارک رمضان پیوند دارد.

ایشان با ذکر مسئله خشوع در ماه مبارک رمضان اضافه کردند: این حرکت در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد که اسلام در ماه رمضان همه را به سمت خدا می‌خواند و مردم خضوع و خشوعشان را در برابر پروردگار نشان می‌دهند، باز هم این مردم هستند که با همان جمعیت و اجتماع حرکت می‌کنند و قدرت و صلابت خودشان را در برابر دشمن، استکبار جهانی و صهیونیسم نشان می‌دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کردند: صهیونیسم یک سرطان است، همانطور که در تعابیر امام خمینی هست که این معضل یک سرطان بین المللی است و منحصر به محدوده خاصی نمی‌شود، در واقع آن آسیب هایی که از صهیونیسم هست، این آسیب‌ها محدود به محدوده و محیط خاصی نیست، لذا امام نه تنها از انقلاب، بلکه می‌شود گفت از اول انقلاب روی این مسئله دست گذاشتند. حضرت امام در آن سخنرانی خودشان که در ۱۲ خرداد؛ عاشورای ۴۲ داشتند، دست گذاشتند روی مسئله اسرائیل و جلسه تشکیل دادند، آقایان خطبا را دعوت کردند و گفتند که از اسرائیل سخن نگوییدولایت مداری، از بهاییت سخن نگویید، چه ارتباطی هست بین اسرائیل و بهائیت؟

 

آیت الله عبداللهی/تیه / دشمن شناسی /

 

ایشان با اشاره به تعارض اسلام با صهیونیسم و بهائیت ادامه دادند: امام به این نکته توجه داشتند که این معارضات, مبنایش تعارض اسلام با اسرائیل، بهاییت و صهیونیسم است. بنابر این چون صهیونیسم و بهاییت هم شاخه‌ای از آن است و این اختصاص به یک مکان و زمان خاص ندارد، دعوت امام هم یک دعوت عمومی بود؛ البته ابعاد دیگری هم در این قضیه وجود دارد، حمایت از مستضعف و مظلوم از دیدگاه قران و اسلام و طبعا انقلاب اسلامی اختصاص به یک منطقه خاص ندارد. حمایت از مستضعفان نه تنها انحصار در یک کشور ندارد بلکه انحصار در کشورهای اسلامی هم ندارد. حمایت از مستضعف و مظلوم جنبه بین المللی دارد، یعنی هرجا آزادی و آزادیخواهی باشد، بنابرین تقویت این حرکت یک تقویت فکری است و مرحوم امام خمینی روی این قضیه تکیه کردند.

آیت الله عبداللهی در خصوص محدود نبودن اسلام انقلابی سخن به میان آورد و گفت: چهارشنبه شب در تلویزیون سخنان شهید مطهری پخش می‌شد، ایشان از شاگردان امام بودند و با معارف امام آشنا بودند لذا تکیه کرده‌اند به این مسئله که آن روز اگر امام حسین علیه السلام می‌خواست مبارزه کند با چوب مبارزه می‌کردند و امروز که ما می‌گوییم اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد، این لعنت و نفرین و شعار دادن علیه یزید است. یزید زمان ما کیست؟ یزید و آل یزید که تمام شد و گذشتند، طبعا دشمنانی که تقابل ذاتی با اسلام و آزادی خواهی دارند، اگر یک مصداقش یزید بود، امروز یزید زمان کیست؟ یزیدهای زمان کیستند؟ طبیعی است که صهیونیسم، استکبار جهانی، حکومت ها و گروه‌هایی که دست نشانده آنها هستند مثل آل سعود و ... که این ها می‌تواند مظاهرش باشند. این مبارزه هاست که دین را نگه می‌دارد.

ایشان در ادامه به گذشته روز قدس پرداختند و اشاره کردند: در گذشته طبعا این مساله بوده است، منتها امام این مبارزه را معماری کردند, از اوایل انقلاب تبیین شد و وقتی که بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلامی در نظام اسلامی ایجاد شد با پشتیبانی نظام و قدرت حکومت همراه با انقلاب صدور بین المللی پیدا کرد و گسترش یافت، چون مبارزه با ظلم و مبارزه با استکبار جهانی ریشه در معارف اسلامی در گذشته دارد.

وی به آینده نگری امام در خصوص روز قدس نگاهی داشتند و ادامه دادند: نکته اول اینکه اصولاً نظام جمهوری اسلامی را از دو بخش می‌دانیم، یک بخش مردم سالاری است؛ جمهوری یعنی حضور مردم و حاکمیت مردم؛ این که حاکمیت و نظام با حضور مردم تحقق پیدا می‌کند و با حضور مردم است که تداوم پیدا می‌کند. بخش دوم اسلام است، یعنی حضور مردم و مردم‌سالاری بر مبنای اسلام است، اسلام چیست؟ اصولا برای اسلام منطقه معنا ندارد، رسالت اسلام یک رسالت جهانی است.

به این نکته هم اشاره کنم که حضور مردم و قشر های مختلف در راهپیمایی این را به نمایش می‌گذارد که قدرت از آن اجتماع است و این حضور یکپارچه پیام‌های مختلفی را برای قدرت‌های بزرگ، مستضعفین و آزادی خواهان به همراه دارد، همانطور که در کلمات مرحوم امام هست، قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود، این شعاری که به صورت یکپارچه داده می‌شود، ابهت جهانی، اقتدار و قدرت را نشان می‌دهد، قدرت به توپ و تفنگ نیست، بلکه این حضور یکپارچه و شعار دادن علیه صهیونیسم جهانی و اسرائیل نشان دهنده همان قدرت جهانی است که جمعیت‌ها را به هم پیوند دهند، چون انقلاب ما با مبارزه مسلحانه پیش نرفت،  بلکه با حضور یکپارچه مبدا قدرت شد و امام بود که این قدرت را مدیریت کرد و در دستان مردم بود، امام تنها این قدرت را مدیریت کرد و این نشان دهنده اقتدار ملت بود.

در پایان ایشان به ولایت مداری مردم اشاره کرد و بیان نمود: یکی از ابعاد دیگر حرکت روز قدس این است که روز قدس نشان دهنده بیعت و همراهی با امام و الگوی‌مان است، در حرکتِ انقلابی این نشان دهنده همراهی و بیعت مجدد و تداوم در ولایت مداری است، همانطور که این انقلاب اسلامی حرکت جدیدی بود در کل جهان نیز حرکت جدیدی بود، قطب تازه‌ای را به وجود آورد و این نکته را در پی داشت که مردم با رهبری همراه هستند و حضور در روز قدس یکی از مظاهر همراهی با امام و نشان دهنده تداوم در ولایت مداری است، مردم نشان می‌دهند با تمام شرایط و مشکلات پای معیارها و شاخص‌های انقلاب ایستاده‌اند، مخصوصا در ماه مبارک رمضان با زبان روزه و در هوای گرم، با صرف نظر از مشکلات اجتماعی، یا اینکه ممکن است برخی ایرادها و نقطه ضعف‌هایی به برخی از نهادها داشته باشند و ممکن است کمبودها و مشکالاتی وجود داشته باشد و همچنین گرایش های مختلف سیاسی وجود دارد ولی در عین حال این حضور یکپارچه نشان می‌دهد که مردم نسبت به معیارها و شاخص‌های اصلی نظام و تداوم ولایتمداری پایبند هستند.


منبع : اختصاصی پایگاه جامع صهیون پژوهی تیه
کد خبرنگار : 12








chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد
منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.





اردو
تبلیغ کانال
ویژه نامه روز قدس
صوت
فیلم
کاریکاتور
اینفوگرافی
اخبار
پربازدیدترین
پیشنهادسردبیر
همایش ها
محصولات
اساتید